понеделник, 23 януари 2012 г.

Кейк с кестени

Още щом видях тази рецепта в италианското списание "Brava in cucina", знаех, че трябва да я направя. Сладкишът се оказа много интересен като вкус. Всъщност, това е една по-особена вариация на много популярния в Италия сладкиш " Torta Margherita", кръстен на кралица Margherita di Savoia, съпругата на италианския крал Umberto I. Всъщност точно на нея е кръстена и прочутата пица "Маргарита", но това е друга история :) Ако искате да видите класическата версия на кейка, надникнете например ето тук, но из нета може да намерите купища рецепти. Особеното в този негов вариант, който си харесах от пръв поглед, е използването на кестеново брашно и кестенов конфитюр. Проблема обаче, както може би се досещате, беше намирането на продуктите на родна почва :) Всъщност, много по-лесно намерих кестеновия конфитюр, но ударих на камък с кестеновото брашно, въпреки че обиколих всевъзможни магазини за здравословни храни в града. Ето защо, кестеновото конфитюрче отлежа в шкафа близо година, докато издиря брашното, добре, че конфитюрите си имат по-дълъг срок на годност :) Вече се бях отчаяла, когато дамите от чудесния магазин "Хатори" във Варна ми обещаха да го доставят специално за мен. Изказвам им сърдечна благодарност за отзивчивостта! И така, когато се оказах щастлив притежател на 500 гр. френско кестеново брашно и на бурканче френски конфитюр от кестени, запретнах ръкави. Само се чудя защо ние не произвеждаме подобни продукти, не е да нямаме в България кестени? Стигнах, обаче, бързо до извода, че е въпрос на пазарно търсене. Във всички магазини, където питах за брашното ми задаваха въпроса какво ще правя с него. Явно, просто ние нямаме традиции за използане на кестените по този начин. И сега, преди да ви е омръзнало да ми четете писанията, минавам на рецептата :) Кейк с кестени Продукти: 100 гр. масло, 100 гр. кафява захар демерара, 150 гр. кестеново брашно, 50 гр. бяло пшенично брашно, 3 яйца, 100 мл. прясно мляко, 1 бакпулвер, 1 ампула ванилова есенция, За пълнежа : 300 гр. конфитюр от кестени пудра захар за поръсване Загрейте фурната до 180 градуса. Намаслете 26 см. дълга кейкова форма и застелете дъното и дългите стени с хартия за печене. Разбийте размекнатото масло (със стайна температура) със захарта до кремообразна смес. Прибавете ванилията, после яйцата и накрая млякото. Пресейте двата вида брашно и към тях прибавете щипка сол и бакпулвера. Прибавете сухите към мокрите съставки, като разбърквате с дървена лъжица докато се смесят добре. Не преразбивайте тестото, достатъчно е да бъркате докато брашното се поеме и се получи кейково тесто. Изсипете тестото в подготвената кейкова форма. Печете в предварително загрятата до 180 градуса фурна, около 30 минути или докато дървено шишче забодено в кейка не излезе без полепнали трохи. След изпичане извадете кейка от фурната и го оставете за 5-10 минути във формата, после го извадете и го оставете да изстине върху решетка. Когато е изстинал напълно, го разрежете, намажете с кестеновия конфитюр и слепете отново. Поръсете отгоре с пудра захар.

38 коментара:

  1. Лети, апетитно предложение :)
    Тази година нищо не направих с кестени.
    Но съм сигурна, че няма да намеря брашно и за това засега ще се задоволя с парченце от монитора!
    Прегръдки и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти!
      Наистина брашното се оказа голям проблем, ама шило в торба стои ли, та и аз :)
      Хубави дни през тази седмица!

      Изтриване
  2. Лети, сладкишът изглежда толкова апетитно. Поздравление за финалния резултат, въпреки трудностите по набавянето на продуктите.
    Желая ти спорна работна седмица, изпълнена с душевна топлина и цветен домашен комфорт.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, witch!
      Пожелавам и на теб една чудесна цветна и чудесна седмица!

      Изтриване
  3. Лети, много интересна рецепта!И с удоволствие бих я пробвала!Може ли да споделиш адреса на магазина и евентуално телефон на този магазин.
    Благодаря ти предварително.
    Хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, много ти благодаря!
      Магазин "Хатори" се намира на ул. "Драгоман" мисля, че беше на № 6 Това е до кукления театър. Брашното ми го донесоха през склад в София, от Франция, доставиха го за около 2 седмици. Опаковките са по 500 гр., но цената му е висока. Аз просто бях решила непременно да пробвам този сладкиш, затова го взех въпреки цената. Надявам се да съм била полезна.
      Поздрав и пожелание за чудесна седмица!

      Изтриване
  4. Габи, изглежда страхотно! Прекрасно начало към кафето на новата седмица!
    Нека е хубава и за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Траянка!
      Хубави дни от седмицата и за теб!

      Изтриване
  5. Лети, тъкмо гледах кестеново брашно в едно магазинче до нас! Ще си взема да опитам този интересен кекс, но с конфитюра май ще имам проблем :) Ако имаш нужда от още брашно - пиши и ще ти взема! Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, благодаря ти, мила за хубавите думи, предложението и отзивчивостта!
      Дано кейка ти хареса, при нас мненията се разделиха на две - на едните допадна, на другите не. Може би е заради специфичния кестенов вкус :)
      Прегръдка и хубави, цветни дни през тази седмица!

      Изтриване
  6. Много красиви снимки,Лети!А рецептата е много интригуваща!Вземам си едно парченце да го опитам това чудно кексче!

    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, мерси, миличка!
      Прегръдка и хубав да е деня и за теб!

      Изтриване
  7. Ехаа, Лети! Страхотно изкушение предлагаш.
    Обожавам всичко с кестени!
    Поздрави и пожелания за хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много обичам кестени, Ели, но се оказа, че не всички са така и мненията за кейкчето се разделиха на - "обичам" и "мразя" :)
      Благодаря ти за хубавите думи!
      Поздрав и чудесна седмица!

      Изтриване
  8. Никога не съм правила нищо с кестени, Лети. Жалко, наистина, че в България не се предлага кестеново брашно, а и още редица продукти, които са общодостъпни за другите нации.. Чудесно изглежда кейкът ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Зорничка!
      Това за продуктите е съвсем вярно, но постепенно и бавно нещата май започват да се променят. Просто много от хората не знаят какво и как се приготвя с по-непознатите продукти, но пък сега информацията става все повече и повече, и когато се увеличи търсенето се появява на пазара и продукта.
      Прегръдка и пожелание за хубави дни!

      Изтриване
  9. Грабна ме монтално, макар че моят опит с кестените е много злощастен. Веднъж пекох и после голяма борба падна с ваденето :)) Но кексът с този пълнеж е много, много апетитен!!!

    Много усмивки :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, вярно, че печените и варените трудно се почистват, но пък са страшно вкусни :) Виж, с брашното и с готовия конфитюр такъв зор откъм приготвяне не видях, зора беше само да ги намеря :))
      Благодаря ти!
      Прегръдка!

      Изтриване
  10. Прелест :)
    Поздрави, Лети и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Зори!
      Хубава и цветна да е седмицата и за теб!

      Изтриване
  11. Лети,
    винаги съм била изкушена да готвя с кестени, но варианта в който за всяко нещо варя (или пека) кестени, беля ги, смилам ги и кой знае още какво ги правя, малко ме е отказал от тази идея. Виж ти даваш чудна идея за такива като мен, остава само и аз любезно да се примоля за брашно от Варна;-)

    Страхотни снимки и още повече ми се дохапва нещо кестеново;-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хе, хе, Мъхче, ако кажеш ще поръчам пак на хората ;-) Докараха го чак от Франция, през склад в София и оттам във магазинчето във Варна. Голямо пътешествие му удари това брашно и накрая цената му височка, ама нали сън не спах да го направя това кексче откакто го видях в пустото италианско списание, че се прежалих, а сега пътя вече е утъпкан, ако речеш ще поръчам пак :)
      Поздрав най-сърдечен!

      Изтриване
  12. Лети с такова удоволствие влизам тук. отново предлагаш чудесна рецепта. Този кекс изглежда толкова апетитно. Вземам си за сутрешното кафе.
    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, благодаря ти! Радвам се, че ти допада!
      Поздрав и хубави дни през тази седмица!

      Изтриване
  13. Страхотно и много изкушаващо:)
    Кестеново сладко не съм яла. Всъщност - нищо с кестени не съм опитала освен пуйка.:)
    А къде се намира въпросното магазинче, би ли ме насочила, ако не те затруднявам?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дари, благодаря ти!
      И аз не бях опитвала (само печени и варени кестени и също пуйка с кестени) и точно затова не ме остави пустия мерак, докато не направи кейкчето. Много интересен вкус се получи. Кестеновия конфитюр го бях взела от "Пикадили център", но преди близо година беше, сега не знам дали има, френски се оказа. В "Карфур" съм виждала белени, консервирани кестени, те предполагам могат да се направят на крем. А брашното е от магазин "Хатори" във Варна, на ул. "Драгоман", мисля, че е №6, срещу кукления театър. Отне около 2 седмици доставката, нямаха го в наличност, но бяха така любезни да го поръчат. Много озивчиви и мили бяха дамите от магазинчето.

      Изтриване
  14. Много обичам рецепти с увертюра и ми беше наистина интересно да прочета разказа, преди да се обърна към рецептата за този изкушаващ на вид кейк.
    Прекрасно поднесено и в текстово и визуално, благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Буба, много ти благодаря! Радвам се, че ти хареса тази по-необичайна рецепта :)
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  15. Лети, много красиво и вкусно! И аз не съм яла кестени в сладък вариант, но предполагам е много вкусно! Много усмихнат ден :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Евка, благодаря ти! Интересен вкус се получи :)
      ППрегръдка и пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  16. Впечатляващи снимки, Лети,
    очароваха ме първо те,
    а за вкуса и аромата на сладкиша - не се съмнявам.
    Това една прекрасна рецепта и великолепно изпълнение.
    Сърдечни поздрави и хубава вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, много си мила! Благодаря!
      Прегръдка и пожелание за хубав завършек на тази седмица!

      Изтриване
  17. Лети, невероятно изглежда, как ще се спи сега - тезнам!
    Признавам си - кестени никога не съм опитвала, ще взема да се престраша...
    Страхотни снимки, поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариета, благодаря ти за хубавите думи!
      Аз най-много обичам кестените печени или в плънката на пълнената пуйка, но и сладкиша е хубав вариант, само че не всички го приемат радушно, на много хора им звучи малко странно.
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  18. Лети, тепърва преоткривам кестените и започнах да събирам рецепти, в които са включени! Кейка е обещава да е много вкусен! Остава само да се сдобия с продуктите:)


    Сърдечен поздрав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Леви, много се радвам, че ти харесва! Аз не бях опитвала кестените по друг начин освен печени, варени и в пълнената пуйка, но след този сладкиш ми стана интересно и ще търся още рецепти да видя дали някоя ще пребори вкусните простички печени кестени, които много обичам :)
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  19. Щастлива съм, че мога да споделя наградите си с теб! Заповядай в моя блог за да ги получиш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за вниманието, оценката и споделените награди! за мен е огромно удоволствие!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване