сряда, 20 октомври 2010 г.

Тиквички с пармезан


След като отсъствах няколко дни вчера се завърнах вкъщи. Вихъра на ежедневието ме поде и сега въпреки късния час сядам пред компютъра - това са няколко минути за едно от любимите ми занимания :))
Днешната рецепта е за интересна гарнитура. Попаднах на нея случайно, ровейки се в различни чуждестранни кулинарни блогове, за беда не записах веднага откъде взех рецептата и после колкото и да рових не успях да я открия отново, така че не мога да цитирам източника.
И така, днес ще ви представя - Тиквички с пармезан, а скоро ще се върна на темата с Италия. Чака ме също и предизвикателството с тиквената рецепта, за да заслужа един тиквен медал :)
Но да започна с тиквичките, рецептата е много, много лесна:

Продукти:

3 тиквички,
зехтин,
пармезан,
бял пипер,
сол на вкус

Измийте добре тиквичките. Както са с кората ги нарежете на "пръчици" с дебелина и дължина приблизително колкото показалеца ви.
Сложете вода в тенджера на котлона да заври, пуснете тиквичките във врящата вода за 2-3 минути. Извадете ги и ги отцедете.
Загрейте фурната на 200 градуса (може да използвате и функцията грил, ако фурната ви има такава). Използвайте тавичка с незалепващо покритие или застелете тавичката с хартия за печене. Наредете "пръчиците" тиквичка в нея. Наръсете добре със зехтин, след това поръсете с бял пипер и накрая наръсете обилно тиквичките с настъргания пармезан. Аз използвах гранулиран. Поръсете и с малко сол, но имайте предвид, че пармезана е солен и трябва да се внимава, ако допълнително ще солите.
Пъхнете тавичката в предварително загрятата фурна и печете докато пармезана приятно се зачерви.
Не пиша количеството на зехтина и пармезана, за да може всеки да си ги дозира по свой вкус

5 коментара:

  1. Ауууу..как ми се приядоха!!! Дори усетих мириса на пармезан..

    Благодаря за вкусното предложение, Лети!
    Поздрави и пожелания за всичко най-хубаво и вкусно и занапред :-)))

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина са чудни за гарнитура тези тиквички! Досега преимуществено на скара съм правила, но ще пробвам и така ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Лети,
    обичам тиквички във всякъв вид, но твоите ми допадат особено много!
    Чудесно изглеждат,
    поздрав и очаквам продължението, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Все любими съставки. Звучи ми супер. И аз ти благодаря за тази рецепта. Така не съм ги правила. Живот и здраве догодина ще се пробва. Поздрави и лек край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  5. Дими,
    Благодаря ти!
    Дано ти допадне гарнитурата, ако решиш да опиташ :)
    Хубави и цветни есенни дни!

    Ели,
    Благодаря! И ние сме любители на тиквичките на скара, но реших да разнообразя малко :))
    Сърдечен поздрав!

    Диди,
    благодаря за хубавите думи! Надявам се да ти допаднат. :)
    Хубави есенни дни!

    Мира,
    знам аз, че ти си отявлен любител на тиквички.:) Дано ти допаднат и така приготвени.
    Благодаря ти!
    Хубави и вълнуващи есенни дни!

    ОтговорИзтриване