петък, 3 септември 2010 г.

Фетучини с миди и скариди



Порастнала съм в семейство, в което всички могат да готвят. Например, баща ми може да сготви всичко, което пожелае - от супа, до торта, стига разбира се да е в подходящо настроение, тъй като има доста интереси и занимания :) Майка ми готви прекрасно, сестра ми също. И на трите, това е нещо като хоби. Много често си разменяме рецепти и си говорим на кулинарна тематика. Е, сега да не си помислите, че други теми нямаме :))
Думата ми днес е, за една рецепта, която баща ми видял в кулинарно предаване, май на Иван Звездев. Рецептата е италианска, Звездев си спомням, че имаше мисля няколко предавания от Италия. Оригинала е с кюфтенца, но майка ми обича импровизациите и заместила кюфтенцата с миди. От своя страна, аз пък, когато реших да приготвя ястието, съм се заблудила за количеството миди, с което разполагам и така се получи с миди и скариди :))

Продукти:

за 4 порции

Фетучини около 300 гр.
400 гр. изчистени от черупките миди (може да използвате и замразени),
1 глава лук,
2 скилидки чесън,
1 малка, крехка тиквичка,
3 домата средна големина,
1 зеленчуково буьонче,
босилек,
риган,
черен пипер,
1 к.ч. бяло вино,
зехтин,
3 вида сирена (аз използвах пармезан, кашкавал и малко крема сирене - просто това имах в наличност)

В дълбока тенджера сложете да заври вода, прибавете сол и 1 ч.л. зехтин (олио), прибавете фетучините и варете за времето указано на опаковката.
По-къса паста (напр. фусили, пенне, ригатони и др. подобни) също ще са чудесен избор за това ястие, ако не и по-добър. Аз просто имах на разположение в момента фетучини.
След сваряване (внимавайте да не преварите), отцедете пастата в гевгир, върнете я в тенджерата.
Докато пастата се вари, в зехтин се запържват нарязаните на ситно лук и чесън, след минута се прибавя тиквичката измита и нарязана на малки жулиени и мидите. След 3-4 минути се прибавя натрошеното бульонче и подправките. След още 1-2 минути се добавят доматите (обелени и нарязани на малки кубчета или настъргани), виното и сол на вкус.
Сосът се оставя на да ври на слаб огън, докато се посгъсти.
След сгъстяването се прибавят настърганите сирена и се бърка докато се разтопят. Когато баща ми е записвал рецептата не е запомнил количеството, така че прибавях на око, може би около 30-тина грама от всеки вид ще е достатъчно, но може да прецените според вашия вкус.
Изсипете соса при сварената паста и внимателно разбъркайте.
Сервирайте порциите, поръсени със настърган пармезан.

На нас много ни допадна, дано допадне и на вас :) Да ви е сладко!

5 коментара:

  1. Обожавам паста с морски дарове!
    Страхотни са!
    Поздрави и много усмивки за WE!

    ОтговорИзтриване
  2. Лети,
    рецептата е много хубава!
    Вкусно, ароматно и полезно!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  3. Добре се е получила импровизацията. Не съм правила паста с морски дарове, просто не мога да ги опазя. Но време е да направя. Рецептата много ми харесва! Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни са...а мидите от Мидената ферма ли са, или лично си ги брала?
    Хубаво циганско лято!

    ОтговорИзтриване
  5. Ива,
    Роси,
    Катя,
    Мария
    много ви благодаря на всички за хубавите думи!

    Мария, от фермата са, че с малките бандитчета и миди да ловя...не става, че ние на плаж едва 4 пъти сколасахме да отидем, май сме от тези дето вода газят, жадни ходят :)))

    ОтговорИзтриване