четвъртък, 20 януари 2011 г.

Чубренки и маслинова тапенада



Тези закусчици много се харесват вкъщи. Причината често да ги правя е, че са лесни, бързи, вкусни и децата ги обичат. Самото им име показва, че се приготвят с чубрица. Ето защо, ако това не е вашата подправка, не ви допада аромата й, по-добре не посягайте към тази рецепта. А за любителите, да ви е сладко, ако решите да приготвите чубренките :)
На нас много ни допаднаха в комбинация с маслинова тапенада, а защо не и само с маслинова паста. Но дали ще ги консумирате натюр или с друга добавка пожелание е въпрос на вкус.



За чубренките:

4 яйца,
1 ч.ч. кисело мляко (или 250 гр.),
100 гр. масло,
1 равна ч.л. сол,
1 равна ч.л. сода бикарбонат,
200 гр. сирене,
1 равна с.л. чубрица,
брашно за меко тесто

В купа сложете киселото мляко. Прибавете содата и солта. Разбийте яйцата с вилица и ги добавете към сместа. После сложете в купата разтопеното масло, натрошеното сирене и чубрицата. Разбъркайте добре.
Започнете постепенно да прибавяте към течните съставки пресято брашно,като бъркате с лъжица. Когато тестото започне да се събира на топка около лъжицата, пренесете на плота и доомесете, с прибавка на брашно, докато се получи меко тесто.
Оставете тестото да "почива" 20 минути.
Оформете от тестото топки и ги наредете в намаслена тавичка (аз ги редя върху тавата от фурната застлана с хартия за печене).
В средата на всяка топка направете с пръст малка дупка, в която сложете парченце масло.
Печете в умерена фурна (аз ги пека в предварително загрята на 180 градуса фурна).
Готови са, когато забоден дървен шиш, излезе чист, без полепнало тесто.

* Рецептата е от "Готварската книга", с автор Невяна Кънчева



За маслиновата тапенада:

около 250 гр. готова маслинова паста (или смелете в блендер равнозначно количество маслини без костилка),
1-2 скилидки чесън,
1/4 глава лук (средна големина),
няколко стръка магданоз,
няколко стръка копър,
1-2 с.л. зехтин
1-2 рибки аншоа (обезкостени и предварително обезсолени),

Сложете в блендер чесъна, лука, магданоза, копъра, аншоата и смелете на много ситно. Всичко това смесете с маслиновата паста и зехтина и разбъркайте добре.
Вече е готово за консумация.

* Може да си регулирате количеството на чесъна, зехтина и зелените подправки според собствения вкус.

17 коментара:

  1. Лети, ароматни и вкусни :)
    А и с маслинките, мечта !
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотни! Чубрицата определено си е моята подправки, така че не бих я пропуснала за нищо на света:)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудя се кое повече ми хареса, това, че са с чубрица или добавката на маслини и понеже и двете тежат достатъчно, решението е взето-ще се пробват задължително!

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, че хубаво предложение, Лети!
    Много ми харесва и снимките са ти апетитно подканящи.
    Поздрав и хубава вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно предложение , Лети !
    Много са апетитни тези чубренки , а и с маслинките - чудно ! :)
    Сърдечни поздрави .

    ОтговорИзтриване
  6. Много обичам чубрица, Лети. Определено ще ми допадне вкуса на чубренките :)
    Поздрави и хубав край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  7. Леле, колко са апетитни....и чубрица страхотно обичам.
    Спорен петък и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Ааа, супер! Маслини и хлебче ароматно - бомба. Може и да ми се смеете, но си признавам, че често хапвам само маслинки с малко хляб - тази комбинация много ми допада.
    Чудесни изкушаващи снимки си направила, Лети! Поздравления :)

    ОтговорИзтриване
  9. pipi,
    надявам се да са се харесали!
    Поздрав!

    Дани,
    Благодаря ти!
    Вкусен и приятен уикенд!

    Лулу,
    Благодаря ти!
    Ще се радвам да ви допаднат и на вас!
    Хубав и отморяващ уикенд!

    Самодивке,
    Да ви е сладко! Ще се радвам да ви харесат!
    Приятни идващи почивни дни!

    Ciao lucy!
    Grazie!
    buon fine settimana :)

    Диди,
    Много си мила! Благодаря!
    Хубав, вкусен и уютен уикенд!

    Сабина,
    Радвам се, че ти харесва! Благодаря!
    Хубав и спокоен уикенд от мен!

    Зори,
    Ще се радвам да ви допаднат! Да ви е вкусно, ако решиш да ги пробваш! :)
    Ведри и спокойни почивни дни!

    Мария,
    Благодаря ти!
    Аз си мислех, че чубрицата ще е проблема за много от хората, но съм се лъгала за предпочитанията към тази подправка. Ние също я харесваме много.
    Прегръдка и хубав уикенд!

    Инче,
    Благодаря ти!
    Да си призная, ама и аз често похапвам хляб с маслинки. Заради гръцката ми кръв ли, що ли, ама и на мен много ми се услажда.
    Сърдечни поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  10. Лети, пак вкусна и красива публикация! И чубренките, и маслиновата тапенада изглеждат повече от апетитни. Особено оригинална е комбинацията маслини, аншоа, чубрица, копър... все мои любими неща! А снимките са великолепни, както винаги!
    Хубав уикенд от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Вили,
    Благодаря ти за всички мили похвали!
    Радвам се, че комбинацията ти допада, явно имаме сходни вкусове :)
    Хубава вечер и спокойна, вкусна и уютна неделя!

    ОтговорИзтриване
  12. Лети, много вкусни ми изглеждат твоите чубренки. Моя приятелка прави подобна постна рецепта, но масълцето ще придаде много хубав вкус. Записвам си рецептата и ти благодаря за нея (и по чубрицата и по тапенадите сме :). Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Мира,
    Много ще се радвам, ако ви харесат чубренките и тапенадата!
    Ще трябва да пробвам и постен вариант.
    Хубава седмица и на теб и много поводи за усмивки!

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотна рецепта, направих ги, много са вкусни, но защо не ми бухнаха? :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      радвам се, че са ви допаднали на вкус. А относно бухванито, би трябвало да стане. Разбира се не толкова, колкото при тесто с мая, защото чубренките са с набухвател сода, но трябва да уверличат обема си. На мен не ми се е случвало точно с тази рецепта, проблем с бухването - досега винаги са ставали. Да не би содата нещо да не е била съвсем наред или пък ппроблема да е при печенето?

      Изтриване