четвъртък, 4 октомври 2012 г.

Рецепти с тиква


   Днес ще ви покажа една рецепта за гриловани тиквички и тиква по тоскански - тя е много подходяща за началото на есента, защото все още има тиквички, а първите тикви вече се на пазара :-)
   В тази публикация събирам на едно място и всички рецепти с тиква, които съм публикувала в блога, за да улесня търсенето. Ако някоя рецепта ви хареса, само натиснете върху линка със заглавието ѝ. 

Гриловани тиква и тиквички по тоскански 

 Продукти:

 около 400 гр. почистена и обелена от кората тиква  (тип "цигулка" или както в англоезичния свят я наричат "butternut squash"),
 около 500 гр. тиквички,
 2 големи глави червен лук,
 4-5 скилидки ситно нарязан чесън,
 2-3 стръка пресен розмарин, нарязан (или 2 щипки сух),
 2-3 стръка пресен риган, нарязан (или 2 щипки сух),
1 1/2 лимони,
120 мл. зехтин,
1 щипка чили (от едрото на люспи),
 сол и черен пипер на вкус


      Начин на приготвяне:
  • Смесете зехтина, лимоновия сок, чесъна, ригана розмарина и чилито.
  • Нарежете тиквата на кубчета размери около 1 см. Измийте тиквичките, отстранете дръжката и както са с кората ги нарежете на кубчета, с размер еднакъв на кубчетата тиква.
  • Сложете тиквата и тиквичките в приготвената марината от зехтин, лимонов сок и подправки и оставете да престоят в нея поне 30 минути, като периодично разбърквате.
  • Обелете лука и го нарежете на половинки, а след това всяка половинка на дебели резенчета.
  • Застелете тава с хартия за печене. Извадете зеленчуците от маринатата и ги сложете в тавата. Прибавете лука. Поръсете със сол и черен пипер на вкус. Полейте с половината от маринатата.
  • Пуснете фурната на грил функция, на най-висока степен. Сложете тавата на решетката в долната половина на фурната и оставете да се пече до готовност, като разбърквате от време на време. Ако е необходимо в процеса на печене, може да добавяте от останалата марината.
                 * Рецептата е адаптирана от този сайт



Ето и линкове към останалите рецепти с тиква, които вече съм качвала в блога.

Невероятно вкусното Тиквено тирамису


Супа с тиква, карфиол и праз



  Крем супа от тиква със синьо сирене



Едно свежо предложение за Салата с тиква


Сладкиш с печена тиква, шоколад и амарети



Крем супа от тиква с "Порто" и кутони с козе сирене - тази супичка ми е много любима, защото става много вкусна, а крутоните я допълват прекрасно.



Кейк с тиква - вкусен, ароматен и сочен, идеален сладкиш за есента или зимата.



Солен кейк с тиква и сирене - децата го обичат и изобщо не разбират, че вътре съм скрила тиква, прекрасна и здравословна закуска е за тях :)



Тиква с орехи и сушени плодове - това е едно от любимите ми тиквени предложения, правя го редовно в сезона на тиквата.



Печени ябълки пълнени с тиква, ядки и плодове - горната рецепта в чашките, може да си я приготвите и в ябълки и да изпечете всичко в една неустоима и ароматна комбинация.


Фритата с тиква и праз



За по-авантюристично настроени любители на тиквата, една "Солена шарлота от тиква"



Есенно "Минестроне" за студените дни :)

24 коментара:

  1. Чудесни рецепти и снимки! Не всички си падат по вкуса на тиквата, но аз нямам такъв проблем и всичко, предложено тук, със сигурност ще ми допадне! Сърдечни поздрави и хубав четвъртък! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ммм,Лети,много ухаеща публикация! Всички предложения са много вкусни!
    Хубава, слънчева и ароматна есен!

    ОтговорИзтриване
  3. Ехаа, колко много интересни рецепти с тиква имаш, Лети!
    Заинтригува ме тази за грилованите зеленчуци. Трябва да видя дали моята фурна има такава функция.
    Поздрави и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Лелеее, ти направо ме застреля с това богатство от цветове и предложения! Едно няма, на което да му намеря кусур :)))
    Великолепна си!

    ОтговорИзтриване
  5. Лети, отново с есента идва и нейната царица - тиквата :)
    Обичам я сякаш повече в солени рецепти!
    А твоите винаги са чудесни!
    Прегръдка и хубави, слънчеви дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесни предложения, Лети! Мисля, че всичките ще ги опитам. Направо се чудя от къде да започна!

    ОтговорИзтриване
  7. Много навременна публикация, Лети! Тъкмо съм взела една тиква, ей така, без да съм решила какво ще я правя, да има. Допада ми много рецептичката, ще се пробва някой ден. То у нас е същата работа като у вас, само дето аз най-я харесвам печена, с много захар и без подправки - натюр. Иначе, мойте галеници ги научих да ядат крем супа от нея и моркови. А на теб препоръчвам (ако не знаеш) да опиташ крем супа с домати - върховна сладост!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотна рецепта Лети, много вкусна и леко екзотична:) много ме зарадва списъка отдолу към старите ти рецепти с тиква, много обичам и си заплюх някои нещица :)
    Поздрави и хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
  9. Забележителна колекция от рецепти,скъпа!
    Първо ще се спусна на тиквения кейк,че ми е най-любим,но и крем супите са върховни!Абе изобщо всичко е много стилно поднесено,а днешната ти рецепта е великолепна и толкова пъстра!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Тази година, за съжаление, не ни се роди нито една тиква на село, но на пазара има :)
    Някои от предложените рецепти правя и аз, но има нови, интересни за мен и си ги записвам.
    Лети, благодаря за споделените рецепти!

    ОтговорИзтриване
  11. Много интересни идеи на тема тиква - записвам си соления кекс със сирене :)И чакам с нетърпение новите предложения!
    Поздрави и усмихнат есенен ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Ооо, страхотна публикация! Обожавам тиква и най-често я ям само печена с мед, или на крем супа, но тази есен съм решила да разнообразявам много. Със сигурност ще пробвам някои от твоите предложения. Този уикенд и вкъщи ще открия тиквеният сезон, ура, ура, и блогът ми ще стане един тиквен... :))
    Слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Изключително полезен пост за есенния сезон! И точно се чудех какво да правя няколко тикви Хокайдо. Сега вече знам. Благодарско,Лети!

    ОтговорИзтриване
  14. Лети, удивителна колекция! Страхотно подбрана селекция:) Всичките ястия изглеждат вкусно, а снимките ти са прелестни!

    ОтговорИзтриване
  15. ЛЕти, страхотно е, че започваш такъв проект! Много обичам тиква и ще го следя с нетърпение! Първата рецепта много ми допада, а предишните блюда също изглеждат страхотно! Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Приятели, сърдечно ви благодаря за хубавите думи!
    Дано рецептите са от полза и да са ви вкусни :)
    Сърдечен поздрав и прекрасна нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  17. Лети, прекрасни рецепти. У дома само аз харесвам тиква и затова нямам много публикувани рецепти в блога си. Имам няколко вече изпитани и изчакващи момента за публикуване. Харесва ми идеята ти за "тиква под прикритие", въпреки че мога да излъжа магьсниците само със сладки варианти. И също замислям поредица от тиквени рецепти. Ще те очаквам в кулата.
    Желая ти усмихнат и изпълнен с настроение ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вещичке, явно има общо отношение към тиквата в семействата ни :)
      За прикритието, пробвай соления кейк с тиква, моите не познаха, че вътре има, не се усеща изобщо, само стържи на по-ситно ренде :)А в сладкия тиквен кейк, гарантирано няма да отгатнат :))
      Ще следя с интерес твоите тиквени предложения.
      Сърдечен поздрав и пожелание за много цветно настроение!

      Изтриване
  18. Хей, Лети, прекрасни рецепти с тиква - точно навреме идва този пост! Завладя ме (дали с това, че ти викат Лети - Аз съм Виолета и в детството ми казваха Лети, а сега все по-често с Вили или пък) заради тиквените рецепти! Поздрави! Вили

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей!
      Добре дошла и благодаря за хубавите думи! Радвам се, че тиквените предложения ти харесват :)
      Разходих се из твоя блог и трябва да кажа, че харесването е взаимно, ще надничам с удоволствие често при теб.
      А за името, наистина Лети идва точно от Виолета, съименички сме :)
      Поздрави!

      Изтриване
  19. Здравей ! Благодаря за рецептите ! Само искам да добавя , че оригиналната рецепта на тиквата и тиквичките по тоскански преведено от сайта на английски, който си дала, е доста по-различен от преведеното ... все пак всичко останало е супер и продължавам да го ползвам .:]

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! Радвам се, че рецептите ти харесват! Благодаря от сърце за доверието!
      А относно разликите в оригинала и рецептата, която давам - определено ги има. Затова и когато съм посочвала източника, съм написала "адаптирано от този сайт", това означава, че е интерпретация на първоизточника, а не точно възпроизвежждане на рецептата. Това не пречи да опиташ и оригиналния вариант и да видиш кой ще ти допадне повече :-)
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  20. Лети, приятно ти е каталогчето с тиквата. Уникално вкусно е това чудо на природата и позволя толкова много вариативност! Набелязах си 2-3 рецепти и непременно ще ги тествам ;)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти допада! Тиквата наистина е много полезна, а вариантите при мен са повече, защото семейството не я обича много и се налага да я "маскирам" за да я хапнат :-)
      Надявам се набелязаните рецепти да ти харесат :-)

      Изтриване