сряда, 5 март 2014 г.

Кюфтета с червен сос (Писюр кюфте) / Meatballs in Red Sauce


  Тези кюфтенца с червен сос са любима рецепта вкъщи. Много са апетитни и вкусни, а и лесни за изпълнение, това ги прави чудесен избор за обяд или вечеря.
  Тази рецепта има и друго име - "Писюр кюфте".

Кюфтета с червен сос / Meatballs in Red Sauce

Продукти:

около 600 гр. кайма (смес телешко и свинско),
1 кафена чаша ориз,
1 яйце,
2 щипки чубрица,
½ глави лук,
5 с.л. олио,
2 домата (или 5-6 с.л. доматено пюре),
1 морков,
1 с.л. брашно,
1 ч.л. червен пипер,
половин дафинов лист,
черен пипер, 
сол на вкус,
няколко стръка магданоз (пожелание)

   Прибавете към каймата почистения и измит ориз, половин глава ситно нарязан лук, яйцето и стритата чубрица. Измесете я и оформете кюфтенца, които оставете да престоят 15-тина минути.
   В това време, нарежете една глава лук на ситно. Загрейте олиото, прибавете лука и нарязания на ситно морков. След като лукът стане зластист, добавете настърганите домати (или доматеното пюре). Поръсете с брашното и червения пипер и разбърквайки, за да не стане на бучки, долейте малко гореща вода. Щом соса започне да ври, пуснете кюфтенцата в него. След като ги пуснете в тенджерата, сосът трябва да ги покрива, ако не е така, долейте още малко водичка. Прибавете дафиновия лист, сол и черен пипер на вкус и оставете ястието да къкри  на тих огън, докато соса се сгъсти и кюфтенцата станат готови.
   Когато ястието е готово, отдръпнете от огъня и поръсете със ситно нарязан магданоз.



Още рецепти в блога за ястия с кюфтенца:

Кюфтенца по средиземноморски - виж рецептата


Кюфтенца с патладжани и доматен сос -  виж рецептата


Кюфтета от полента с наденица и доматен сос виж рецептата



14 коментара:

  1. Вероятно не съм случила на "готвач", защото винаги когато съм ги опитвала, все са били много мазни...
    Но твоите, Лети, далеч не изглеждат така и искам да те поздравя! Видя ми се апетитна манджичка, която недолюбвам. :)
    Сърдечни поздрави с пожелания за усмихнат ден, мила Лети! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, от каймата стават мазни, мила. Аз затова винаги в месарския магазин си меля каймата от месо, а не взимам готова, точно защото е много мазна. Трябва да пробваш пак, вкусни стават, но ключът е в хубавата кайма смес от телешко и свинско :-)
      Благодаря ти! Прегръдки!

      Изтриване
  2. Страхотни кюфтенца, децата много обичат кюфтенца със сос:). Честити празници, Лети! Бъдете здрави и щастливи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате и ние вкъщи обичаме много кюфтенца със сос :-)
      Прегръдки!

      Изтриване
  3. Супер Писюр кюфтаци! Адски много ми хареса и името, и манджичката. Супер е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм се чудила откъде им идва това име, ама така си ги знам от баба, пък и някои готварски книги гледам рецептата пак с това име върви :-)
      Прегръдки, Йоли!

      Изтриване
  4. мммм,ей това ми е толкова любимо,колкото не можеш да си представиш,Лети!Ах,какви снимки само,сготвила си го невероятно апетитно!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Роси! И ние много обичаме, но не бях правила отдавна, та сега се отчетох :-)
      Прегръдки!

      Изтриване
  5. Много са вкусни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. И на нас такива манджички много ни се услаждат, Лети! Не съм правила скоро, но след тези апетитни снимки ще се възползвам от това предложение в точно твоя вариант. Ще обявя, че ще хапваме "Писюр кюфте" и ще е забавно да се чудят в къщи какво е това ... докато не го опитат :)
    Много хубав ден ти желая! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Албенка, наистина името е особено и аз много съм се чудила защо така са ги кръстили тези кюфтеннца :-) Ама от баба така ги знам, а съм ги и срещала из някои готварски книги пак с това име. Ще се радвам да ви се усладят вкъщи!
    Сърдечни поздрави и много усмихнати дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Моите писюр-кюфтета са още по-бързи и не по-малко вкусни. Вземам тарелка качествени пекантни кюфтета. Овалвам ги в измития ориз и ги пускам за минутки във вряща вода. Отделно запържвам брашно и червен пипер. С водата, в които са попарени кюфтета разреждам соса. Добавям много нарязян чесън и дафинов лист и черен пипер на зърна. Без моркови и без лук. Става превъзходно ястие за половин час.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделената рецепта! Наистина е интересна и бърза.
      Аз не обичам да ползвам от готовите кюфтета, защото никога не знам какво точно са пъхнали производителите вътре. Предпочитам в месарницата да смелят пред мен кайма, от месото, което съм си избрала. Смелена кайма купувам само от две месарници, защото само там съм сигурна в качеството на продукта.

      Изтриване