неделя, 9 януари 2011 г.

"Орео" чийзкейк



На Иванов ден е празник в нашето семейство - синът ми е именик. За тазгодишния му имен ден се чудих какво да приготвя. Накрая се спрях на различни коктейлни хапки и ядки за възрастните, а за децата - любими техни мини сандвичи, shortbread бисквитки (не устоях, като ги видях при alia и при Мария ( La Martina) и "Орео" чийзкейк.
За бисквитките ще говоря в някой следващ пост, сега ще стане дума за чийзкейка :)
Решението за такъв десерт беше по няколко причини:
1. Всички го обичат
2. Този обещаваше да стане много красив в цветовете, които бях замислила.
3. Направих първи опит в кулинарното си битие за моделиране на фигурки :)
4. Имах за оползотворяване около 5 кутии орео бисквити. Оказахме се с такова количество около коледните празници, плюс още много шоколади, бонбони и сладкиши подарени на децата. С част от бисквитите направих "Орео" трюфелите по Нова Година, но трябваше да използвам някак си и останалата част :)) Така се получи "Орео" чийзкейка.
А мишлетата, които направих за украса от бадемов марципан (накъде с чийзкейк, а без мишчици, които да го гризкат) не се получиха точно както бях планирала, но все пак първи опит ми е за фигурки, та не ме съдете прекалено строго за външния им вид :).
Ще трябва да пробвам да направя фигурки и от фондан, марципана по краищата на детайлите лекичко се напуква, та си мисля, че може би фондана ще е по-подходящ. Явно обаче не съм опитна по въпроса, та ще трябва да почета и потренирам още :)



И така без повече предисловия, давам рецептата за чийзкейка:

Продукти:

За бисквитената подложка:
320 гр. бисквити "Орео",
150 гр. масло

За горния слой:
4 яйца;
2/3 ч.ч. захар;
400 гр. крема сирене;
1 ванилова есенция
още 3-4 бисквитки "Орео"

За топинга отгоре: конфитюр с червен цвят (по избор) - ягодов, малинов и т.н. (моя избор е домашно приготвено желе от дренки).




Загрейте фурната до 180 градуса.
Сложете в блендер бисквитите и смелете на трохи.
Прибавете маслото (което трябва да е доста размекнато) към бисквитените трохи. Бъркайте докато маслото се разпредели равномерно и добре се смеси с бисквитите. Трябва да се получи нещо, като ронливо лепкаво тесто.
Чийкейка се приготвя във форма за торта със свалящ се борд (моята е 26 см. кръгла). Застелете дъното на формата с хартия за печене.
Получената бисквитена смес се разстила равномерно по дъното на формата. Леко се притиска.
Яйцата, захарта, ванилията и крема сиренето се разбиват с миксер до кремообразна смес, която се изсипва върху бисквитения слой.
Начупете 3-4 бисквитки орео на едри парчета и ги пуснете в сместа, като ги побутнете, за да потънат. Когато после се режат парчета от готовия кейк в белия слой се виждат и парчета тъмни бисквити. Снимката на парчето по-долу показва как изглежда.
Пече се, в предварително загрятата на 180 градуса фурна, около 40 минути или докато сладкиша стане златист отгоре и е леко мек на пипане.
Извадете от фурната и оставете да поизстине.
Когато стане топъл, но не горещ, намажете отгоре слой от избраното сладко. Леката топлина на кейка, позволява сладкото да се намаже равномерно и добре. Аз избрах желе от дренки, защото има лек кисел привкус. Вие може да изберете от ягоди, малини, боровинки или каквото желаете, но червения цвят според мен е за предпочитане, прави контраст с белия слой и с тъмната бисквитена подложка.
Когато чийзкейка изстине напълно, махнете борда на тортената форма и както е с долната част на формата приберете в хладилник, за да стегне добре.
След няколко часа, когато чийзкейка е стегнал, махнете внимателно долната част на тортената форма и хартията за печене.
Чийзкейка е готов.
Аз го украсих с фигурките на мишчиците от бадемов марципан, защото все пак именния ден беше на дете.

19 коментара:

  1. Лети, чудесен се е получил чийзкейка! А украсата е толова закачлива и цветна! Предполагам, че именникът е бил във възторг :)
    Да ви е жив и здрав!
    Целувки с пожелание за хубав неделен ден :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Честит имен ден на детенцето ти, Лети! Да е здрав и щастлив! Аз от твоя чийзкейк съм вкусвала (онзи двуетажния) и много ни хареса, така че този с орео бисквити и желе от дренки (много интересно, не съм пробвала) звучи супер! Поздравления и за мишките! Не ми беше идвала асоциацията чийзкейк-мишки, но е много добра идея:). Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Честит Имен Ден на момченцето ти , Лети !
    Нека бъде здрав и много щастлив !
    Чудесен е чийзкейка ти , а мишлетата са много сладурски . :)
    Сърдечни поздрави и усмихната неделя . :))))

    ОтговорИзтриване
  4. Здрав, силен и много щастлив да расте синът ти, Лети!
    А чийзкейка ти е страхотен -
    ти си майсторка на този тип сладкиш.
    Поздрав и усмихната неделя, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Честит празник на сина ти, Лети! Да расте здрав и силен!
    Чийзкейка много ми харесва, има го и в моя лист на чакащи рецепти :)
    Поздрави и хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Лети, да ти е жив и здрав "виновника" за това прекрасно творение :)
    В мишчиците не се виждам, а така обичам чийзкейк :)
    Да ме включиш другият път към тях!
    Би ли ми казала готов марципан ли ползваш и от къде?
    Прегръдки и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  7. Да вие жив и здрав именника, Лети! Сигурна съм, че много се е радвал на декорацията на чийзкейка, а щом казваш, че и за пръв път работиш с моделираща маса - двойни поздравления за теб!

    ОтговорИзтриване
  8. Лети, нека ти носи радост именника, да е с много късмет в живота!
    Чийзкейка ти е вълшебен на вид и толкова изкусителен, а мишоците просто очарователни!
    Сърдечни поздрави и :)

    ОтговорИзтриване
  9. Лети, да ти е жив и здрав именникът! Нека името да му носи здраве, късмет и успехи!
    Разкошен е чийзкейка ти! Мишчиците са много сладки :-)

    ОтговорИзтриване
  10. Stefania, grazie!
    I wish you all the best through the New Year!
    Ciao!

    ОтговорИзтриване
  11. Тони,
    Благодаря ти!
    Виждам, че и двете имаме именици на Иванов ден - да са ни живи и здрави!
    А колкото до моя син - хареса много вида на фигурките, но не и вкуса на бадемовия марципан :)) Следващия път ще пробвам с фондан :)

    Ехей, Лилия, здравей!
    Хубави неща да ти донесе Новата година и да бъде прекрасна за теб!
    Приятно ми е когато ме навестяваш

    Мира,
    Благодаря от сърце!
    Радвам се, че чийзкейка ви е допаднал :)
    Този път не го направих двоен, но стана вкусен и в този вариант.
    А за мишчиците ми хрумна, когато се чудих как да го направя по-детски, че синът ми е само на 4 години :)
    Прекрасна неделя и на теб!

    Сабина,
    Много благодаря!
    Иванов ден видях е специален и за вашето семейство - дъщеричката ти е прекрасна, да е жива и здрава!
    Усмихната неделя и на теб!

    Диди,
    Благодаря от сърце за пожеланията!
    Чак майстор не съм, имам още да уча за чийзкейковете, но съм изключително поласкана, че мислиш така! Благодаря!
    Релаксираща неделя и прекрасна нова седмица!

    Зори,
    Благодаря ти за хубавите пожелания!
    Дано да ви се хареса, в които и вариант да е :)
    Хубава и вкусна неделя!

    Дани,
    Благодаря ти!
    Щом обичаш чийзкейк, значи си от мишчиците, ще те включа следващия път :))
    А марципана е готов, купих го от Метро, но докато намеря къде са го сложили, направо се изпотих, накрая се установи, че е при течния шоколад (чудно ми е защо), в едни малки кутийки е по 250 грама. Бях хвърлила око на марципана в
    онлайн магазина на Вероника, обаче нямаше време да го поръчвам. Ще трябва да се запася, за да имам под ръка, защото моделирането се оказа много забавно, макар и да нямам още много опит :)
    Хубава и вкусна неделя от мен!

    Пепи,
    Благодаря ти за хубавите думи!
    А именика, много се радваше на мишчиците, но само на външния им вид, оказа се, че не харесва вкуса на бадемовия марципан :) Ще пробвам с фондан следващия път.
    Сърдечен поздрав и хубава неделя!

    Милена,
    Благодаря ти от сърце!
    Поласкана съм! На фона на чудесата, които твориш ти, аз съм някъде в миманса и то на задните редици :)
    Хубава да е за теб Новата година - много сбъднати желания и много вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
  12. Да ти е живо и здраво момчето, Лети!
    Много сладки мишлета, точно за детска декорация!
    Чудесен чийзкейк!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  13. Лети, да ти е живо и здраво момчето! Страхотен чийзкейк си направила, мишките са страшно сладки
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Хих, какви сладки мишоци :)
    Тортето не им отстъпва, изглежда много апетитно с този слой от желе от дренки - сигурно много добре се връзва вкусово с бисквитения слой и крема сиренцето :)

    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси,
    Благодаря ти за хубавите думи!
    Хубава и спорна нова седмица!

    Дани,
    Благодаря от сърце за пожеланията и похвалата!:)
    хубава нова седмица с много приятни емоции!

    Инче, благодаря!
    Наистина желето от дренки много хубаво допълни вкусовете, защото е съвсем леко киселичко :)
    Пожелания за слънчево настроение през новата седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Лети, благодаря за подробните обяснения:)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Дани,
    надявам се да ти хареса, ако решиш да го правиш.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване