неделя, 20 юли 2014 г.

Малинов сладкиш / Raspberry Cake




   Да ви призная, не че имам нещо против сложните десерти, но много обичам сладкиши с бъркано тесто - стават много бързо, лесно и за много от тях не ви трябва дори миксер. Много обичам и плодовите сладкиши - свежи и сочни. Харесвам ги по-ниски, затова съзнателно ги изпичам в леко по-голяма от препоръчания размер тавичка. Причината е, че така, когато човек си отхапе парченце, преимуществото не е на тестото, а има и достатъчно плод в хапката.
   Тези са и причините да харесам толкова много този малинов сладкиш - съчетава бърканото тесто и плодове, и макар да съм правила и други подобни, съотношението на продуктите тук се оказа особено сполучливо. Сладкишът се получава великолепен - сочен, пухкав и толкова вкусен, че иначе капризните ми две деца и техния братовчед го изядоха светкавично и питаха за още. Ако не вярвате, опитайте!



Малинов сладкиш / Raspberry Cake

Продукти:

170 грама брашно,
1 ч.л. бакпулвер,
щипка сол,
4 яйца,
1 ванилия,
160 гр. захар,
70 ml (1 к.ч.) течна неподсладена готварска сметана 
100 гр. масло,
около 250-300 гр. малини

ще ви е необходимо още:
кристална захар за овалване на малините,
пудра захар за наръсване на сладкиша, след като е готов

 Начин на приготвяне:
  • Измийте малините и ги оставете добре да се отцедят от водата.
  • Загрейте фурната до 180 градуса.
  • Намаслете формата и покрийте дъното с хартия за печене. Аз използвах, за тази доза тесто, две кръгли форми с диаметър 18 см.
  • Разбийте с вилица яйцата, прибавете ванилията, захарта, сметаната, разтопеното (но не горещо) масло.
  • Смесете брашното със солта и бакпулвера.
  • Пресейте брашняната смес върху яйчената смес и разбъркайте внимателно с дървена лъжица, докато съставките се смесят. Не преразбивайте тестото, достатъчно е да разбърквате докато брашното се поеме.
  • Изсипете получената смес в подготвената форма (формите).  Оваляйте внимателно малините в кристална захар и ги подредете отгоре. Печете в предварително загрятата до 180 градуса фурна, около 30-40 минути или докато дървено шишче забодено в средата излезе без полепнали трохи.
  • Извадете от фурната, оставете 5-10 минути във формата, след което извадете и оставете да изстине върху решетка.
  • След като изстине, наръсете сладкиша с пудра захар.



Още рецепти с малини в блога:

Малиново тирамису в чаши - виж рецептата


Малинова йогурт торта - виж рецептата


Малинова торта - виж рецептата


Бързи плодови мъфини - виж рецептата


Царевични мъфини с малини и ягоди - виж рецептата


23 коментара:

  1. Лети, няма как да не е хубав :)
    Ухае на масло и малини....
    Чудесни снимки!
    И хубав понеделник от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моя фаворит през последните месеци е този сладкиш, много ми хареса :-)
      Благодаря ти, Дани!
      Хубава нова седмица и прегръдки!

      Изтриване
  2. Всички предложения с малини са едно от друго по-изкусителни! Страхотно е наистина! Всичко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря много, Йоли!
      Аз обаче съм пристрастна, защото този сладкиш и малиновата йогурт торта са ми любими ;-)
      Поздрави сърдечни и хубава нова седмица!

      Изтриване
  3. колко грама малини са нужни за десерта?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за този коментар! Рецептата е за малинов сладкиш, а то аз съм пропуснала да запиша малините сред продуктите и количеството им. Вече коригирах публикацията и моля да извините моята разсеяност.
      Още веднъж благодаря!

      Изтриване
  4. Лети, направо ме уцели в сърцето с този сладкиш... Ама точно такива обичам и аз - сочни и плодови. Само каква текстура! Тази рецепта определено ще я опитам макар и с други плодове. Само да стигна до нея и ще ти дам отчет. :) Прекрасен е, наистина много ми харесва (даже ми напомня на един твой ягодов сладкиш).
    Прегръдки, мила ми Лети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, наистина прилича на ягодовия, но някои от продуктите са различни и съотношението им също - затова и нова рецепта качвам.
      С малини е много вкусен сладкиша, защото те са леко киселичък плод и прекрасно балансират вкуса. Дано да не си алергична и затова да ги изключваш.
      Благодаря ти за хубавите думи, мила!
      Прегръдки!

      Изтриване
    2. На външен вид ми прилича на ягодовия, ама не се изразих правилно.
      Иначе никак не съм алергична към малинките, даже много ги обичам. Но толкова рецепти съм си запазила за опитване, че не знам кога ще смогна да опитам всичко... И затова се застраховах с твоя - че бих го опитала и с друг плод (ако подмина сезона). Макар че ще е грях да го пропусна с малините!
      След многото приказки исках да ти кажа, че и сладкишът, и ти сте страхотни, мила Лети! Прегръдки!

      Изтриване
    3. И аз съм така, Гери - цял списък с рецепти за опитване и то ред не остава човек да повтори някои :-)
      Добре, че причината не е алергия, то ако само времето е пречка и следващия сезон може, ако този не свариш. При мен има рецепти, които са чакали и две години да се доредят до проба :-)
      Благодаря ти, миличка, слънце си ти!
      Прегръдки!

      Изтриване
  5. Обожавам десерти с малини, Лети,
    и новият ти сладкиш е още едно разкошно допълнение към страхотната ти колекция!
    Поздрави за теб, хубаво и вдъхновено лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И ние всички вкъщи много ги обичаме, Диди, затова се е оформи неусетно и цяла колекция рецепти - много още не съм снимала и качила в блога! :-)
      Благодаря ти за хубавите думи!
      Пожелание за прекрасни летни дни!

      Изтриване
  6. Великолепен сладкиш,Лети!А,снимките са толкова красиви и нежни......

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Миленка, много си мила! :-)
      Пожелавам ти чудесно лято!

      Изтриване
  7. Лети, малините са много ароматен плод и всичките ти предложения с тях са изкусителни!
    Много оригинална интересни щипка имаш!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Тили! Наистина този плод е голямо изкушение и вкъщи много го обичаме :-)
      Щипките идват от Гърция ( там ги използват за техните спанакопити, тиропити и т.н. печива) и са подарък от моя съпруг за една годишнина.
      Поздрави и хубави летни дни!

      Изтриване
  8. Разкошен малинов сладкиш и страхотна презентация! Поздрави, Лети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате!
      Поздрави и синьо, вълнуващо и вкусно лято!

      Изтриване
  9. И аз честичко правя подобни сладкиши, които определено не чакат за опитване, ами направо се пристъпва към изяждане :) Ще направя и твоята рецепта със сметана, Лети - вариациите винаги са добре дошли :)
    Хубав ден, Лети и поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано да ти допадне и този вариант, Албенка, ще се радвам, ако стане така!
      Благодаря ти! :-)
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  10. Любимите ми, най-прекрасните плодове, толкова деликатни, красиви, ароматни и нежни, а толкова бързо отминава времето, в което можем да им се насладим в свежия им вид!
    Лети, ти си запечатала аромата и прекрасният им вид в твоите рецепти по най-изкусителните начини, всички те са невероятни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, заедно с ягодите са наистина деликатни, ароматни, красиви и вкусни - любими са на двете ми дечица. Наистина времето, през което се радваме на изобилие от прекрасни свежи плодове отминава бързо, така че трябва да им се насладим максимално.
      Благодаря, Таня, от сърце за хубавите думи!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  11. Фантастичен сладкиш, днес го направих за пръв път и за няколко часа почти изчезна - получих бурни аплодисменти. :) Чудя се дали би се получил и с други плодове - например ягоди или боровинки?

    ОтговорИзтриване