четвъртък, 20 май 2010 г.

Бита пита / My Favourite Homemade Bread



    Рецептата за "Бита пита"  се каня да кача в блога отдавна. Това е любимата ми питка – много е вкусна, мекичка и не се е случвало да се провали, винаги се получава.

Бита пита / My Favourite Homemade Bread

Продукти:

около 1 кг. брашно,
1 равна с.л. сол,
1 с.л. захар,
1 кубче мая за хляб,
1/2 кофичка кисело мляко,
същото количество (1/2 кофичка от кисело мляко) вода с телесна температура,
1 яйце


  • Маята се разбърква със захарта и водата и се оставя покрита, да шупне. Млякото и яйцето се смесват добре, прибавя се шупналата мая, постепенно се прибавя пресятото брашно и солта.
  • Замесва се тестото и се меси, докато, като се отреже с нож се видят шупли.
  • Удря се в масата 50-100 пъти.
  • Разделя се на три топки. Всяка топка се разточва на лист, намазва се с мазнина и трите листа се подреждат един върху друг. Навиват се на руло.
  • Тавата за печене се омазнява добре.Питката се оформя пожелание. Оставя се да втаса до удвояване на обема.
  • Намазва се с разбито яйце, смесено 1 с.л. вода.
  • Пече се в предварително загрята до 180 градуса фурна).


6 коментара:

  1. Страхотна питка, Лети!
    Много е хувава мека, пухкава и на конци!
    Поздравления!
    Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Лети, много хубава пита е това. Хареса ми, че и винаги се получава, което ме окуражава да я пробвам някой път. Благодаря ти за споделената рецепта. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Охоо.. разкош!

    Лети, браво! Много е красива питата!

    Благодаря за рецептата, ще се пробва :-)

    Лек петък и вкусен, уютен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Лети, не ме изкушавай. Не че съм добра в месенето на тесто, но никога не е лошо да се пробвам.
    Хубав петък :)

    ОтговорИзтриване
  5. Виждам, че тук се събрахме почитателите на тестените неща.:) Мен сладкото не ме привлича толкова, но всички тези домашни хлябове,питки, милинки, баници, тутманици... да не ви описвам как ме изкушават.
    Русанка,
    Станимира,
    Дими,
    Дани,
    Благодаря ви!
    Успешен петъчен ден и спокоен, отморяващ и приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. Лети, мисля да я направя тази питка утре. Би ли ми казала, за да получа този външен вид като теб, трябва да нарежа рулото на приблизително 16 части и след това да ги обърна с навитата част нагоре ли? Благодаря ти предварително :)

    ОтговорИзтриване