събота, 21 юли 2012 г.

Хумус с грах / Green pea hummus



Отдавна не съм подновявала рубриката "Когато готвят мъжете", затова днес качвам нещо интересно, приготвено от моя съпруг - хумус с грах. Той е почитател на хумуса и приготвя редовно вкъщи от класическия вид - с нахут и сусамов тахан. Един ден реши да експериментира, като замести нахута с грах, получи се неочаквано свежа комбинация, която толкова ми се услади, че започнах да предпочитам граховия вариант пред класическия :) Снимките малко подвеждат за цвета, на тях изглежда по-жълтеникав, но в действителност е по-скоро зеленикав, заради граха.
Не всеки обича хумус, но ако обичате, може и този вариант да ви допадне. Приготвянето е много лесно и бързо.
Дано ви хареса :)

Хумус с грах / Green Pea Hummus

Продукти:

250 гр. сварен грах (може да използвате и от консерва),
6 с.л. зехтин,
65 гр. сусамов тахан,
1 скилидка чесън,
лимонов сок от 1/2 лимон
сол и черен пипер на вкус,
1/2 равна ч.л. кимион

за поръсване отгоре: 
1 с.л. зехтин, 
няколко щипки червен пипер,
пожелание - 1 с.л. лимонов сок

          Начин на приготвяне:

  • Грахът, който ще използвате, може и да е от консерва, а може и да си го сварите сами.
  • Независимо от варианта, който сте избрали, важно е да го отцедите добре от водата. Сложете го в блендер, прибавете и всички останали продукти и пасирайте до еднородност и гладкост.
  • Прибавете около 20 ml студена вода и пасирайте отново за кратко.
  • Получената смес изсипете в чиния за сервиране и загладете повърхността. Посипете с малко червен пипер, 1 с.л. зехтин и пожелание - 1 с.л. лимонов сок.


16 коментара:

  1. Я, това е нещо, което ще опитам с удоволствие у дома! Малко не съм от големите почитатели на нахута /но без фалафелите, по тях съм луда!!!/ :)
    Хубави почивни дни, Лети! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ви е сладко, ДИве, дано да ви допадне!
      Хубава нова седмица, Ивка!

      Изтриване
  2. Фантастична комбинация от продукти и уникални снимки!
    Целувки Лети и поздрави за половина:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Комплиментите на истина са за половинката, аз само щраках с апарата :)
      Благодаря ти много, Кате!
      Прегръдка!

      Изтриване
  3. Много вкусно изглежда, Лети!
    Аз обичам грах, така, че ще ми хареса!
    Поздрави и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На мен ми допадна много, Роси, надявам се да хареса и на теб!
      Сърдечен поздрав и хубава нова седмица!

      Изтриване
  4. Много интересно звучи, не съм си представяла, че и с грах може да се получи толкова вкусен хумус! Трябва да опитам! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани и на мен не ми беше хрумвало, но половинката е пълен с идеи :)
      На мен много ми хареса, дано допадне и на теб.
      Сърдечен поздрав и чудесна нова седмица!

      Изтриване
  5. Лети, аз съм от любителите на хумус :)
    И на всяка цена ще опитам с грах!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ще се радвам да ти хареса, Дани!
      Прегръдка и пожелание за много настроение през дните от новата седмица!

      Изтриване
  6. Обичам хумус в класическия му вариант. Вероятно и този е хубав. Красиви прибор и купа за аранжировка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за хубавия коментар!
      В сравнение с класическия, този вариант се получава по-лек, поне на мен ми се струва така.
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  7. Лети, колкото и да се напъвам да си спомня - хумус май не съм опитвала, заинтригува ме. Първо ще приготвя по класическа рецепта, а после мога да пробвам и този с грах.
    Хубава и спокойна неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариета, надявам се да ти хареса!
      Хубава нова седмица от мен и много лятно настроение!

      Изтриване
  8. Много апетитно изглежда, Лети!
    А ягодовото парфе от предната публикация, е направо неустоимо!
    Поздрави и пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти сърдечно, Ели!
    Хубава да е новата седмица и за теб!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване