неделя, 15 юли 2012 г.

Тортино с патладжани и нещо за кухненските гафове :)



Сега, ако очаквате да ви разкажа как тортиното от тази снимка не се е получило, няма да стане :) Получи се и още как, стана много, много вкусно, за което изобщо не се и съмнявах и то не заради някакви мои умения, а заради рецептата - италианска (тези хора и да се постараят сигурно калпава храна не могат да направят) и заради книжката от която взех рецептата - каквото и да съм сготвила от нея все е вкусно и интересно.
Къде тогава е гафът, ще попитате :) Ами, веднага разказвам :)
С огромно желание пристъпвам към реализиране на рецептата. Забърквам чудни палачинки. После започвам да приготвям ароматното доматено сосче. Накрая и патладжаните са готови. Сглобявам тортиното. Пъхвам го във фурната. След мъничко, ей го, вече готово, пък и какъв аромат се носи само из цялата къща. Казвам си, мъжа ми още не се е върнал, хайде докато го чакам едни снимки да направя, че грехота това чудо да не го снимам. Почвам да щракам, пък как ми се хапвааааа. Свършвам със снимките, грабвам подноса да го сервирам на масата и... хопаааа плъзва ми се от ръчичките. Като някакъв еквилибрист няколко секунди се боря с подноса във въздуха, обаче каузата е обречена и с трясък всичко се оказва на пода.
Доплака ми се направо! Първо, подносът беше спомен от покойната ми баба, второ, как така няма дори да опитам от това изкушение. Мислих, мислих и не издържах, резнах си парченце откъм горната част недокоснала земята и с риск да захрупам някое стъкълце опитах. Опитах, и да ви кажа изобщо не съжалявам, че рискувах! Паднало или не, със стъкла или без, много вкусно се оказа това парченце от тортиното.
Жалко, че останалата част отиде в кофата, но съм абсолютно сигурна, че пак ще го направя.
Пробвайте и вие, няма да съжалявате, само пропуснете частта с изсипването на земята, не е по рецепта :)) Както виждате, понякога кулинарните ми приключения завършват с много неочакван край :)



Ето и рецептата:

Тортино с патладжани

Продукти:

5-6 домашно приготвени палачинки,
3 патладжана средна големина,
500 гр. домати,
300 гр. моцарела (от тази, която се използва за пици),
настърган пармезан,
2-3 скилидки чесън,
пресен босилек,
малка щипка лют пипер (опция),
зехтин,
сол и черен пипер на вкус

Патладжаните се измиват, дръжките се отстраняват и се нарязват на колелца с дебелина около 0.5 см. Посоляват се и зе оставят за около 30 минути да се отцеди горчивия сок. После се измиват и подсушават. Намазват се със зехтин и се слагат в нагорещен, намазнен тиган, да се зачервят приятно и от двете страни, след което се изваждат в чиния.
Доматите се срязват на половинки и настъргват на едро ренде, като люспите се отстраняват. В тенджера се загрява 1 с.л. зехтин и в него се пускат нарязаните на едро скилидки чесън, след 10-тина секунди се прибавят и настърганите домати и малка щипка лют пипер (ако ще използвате) и се оставят да къкрят на слаб огън около 15-тина минути, докато течността се изпари и се образува гъст доматен сос. Прибавя се нарязания пресен босилек. Подправя се с черен пипер и сол на вкус.
Моцарелата се нарязва на тънки резенчета.
Тавичка се застила с хартия за печене. В тавичката се поставя палачинка, върху нея се нареждат кръгчета патладжан и се слага равномерно от доматения сос, върху тях се поставят резенчета моцарела и се ръсва от настъргания пармезан, най отгоре се поставя друга палачинка и процедурата се повтаря до изчерпване на продуктите, като се завършва с палачинка, върху която директно се поставя моцарела и настърган пармезан.
Фурната се загрява до 180 градуса и тортиното се пече, докато моцарелата не се разтопи и ястието отгоре не стане леко златисто.
След като е извадено от фурната, трябва леко да изстине, нарязва се на порции и се сервира топло.

* Рецептата, с малки промени е от книжката "Voglia di cucinare L`enciclopedia della cucina" на издателство "Giunti"

26 коментара:

  1. Незнам,на мен съвсем искрено ми се доплака.Така апетитно изглежда,великолепно ястие е това.Ще имам гости във вторник и вече знам,че това ще бъде предястието.Благодаря ти много мила.А ти наистина ще трябва пак да повториш.Заслужава си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Йоли, благодаря ти!
      Надявам се да допадне на гостите!
      Хубави и вкусни летни мигове!

      Изтриване
  2. Лети, толкова апетитно се е разтекла моцарелата!
    И аз на твое място щях да опитам!
    Изглежда, а и сигурно ухае, неустоимо!
    Точно преди да започна да чета си мислех за "пармиджано реджано" :)
    А гафове всички правим :)
    Прегръдка и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами, Дани, наистина кухня без гафове и забавни случки, какво е :) Само дето веднага, като ти се случи направо те боли сърцето.
      Благодаря ти и хубава лятна неделна вечер!

      Изтриване
  3. Лети,
    наистина е чудесна тази рецепта, с любими продукти! И подноса, жалко за него, също е бил хубав! А този гаф колко ми е п ознат, до болка. Случи ми се с една торта, която беше за изненада за едно дете и тъй като за първи път правих торта-Дъга- вътре с различни цветове блатове и децата пожелаха и за тях. Направих двете торти .сглобих двете торти. Украсих едната торта. Нарисувах я ...Снимамх я и вече ще я понасям към дома на детето и хоп дясната ми ръка, която повече ме боли , просто се огъна и тортата - на земята...Естествено се разруши... Аз естествено веднага покрих другата и нарисувах и още с незасъхнала напълно боя я отнесох...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооох, Бети, твоята ситуация е била по-неприятна, заради опасността едно детенце да остане разочаровано на рождения си ден. Добре, че си имала две торти, та да се спаси положението.
      Колкото и да е жалко, случват се такива работи в кухнята. Ама ние да сме живи и здрави!
      Сърдечен поздрав и пожелание за скорошна прохлада и хубави летни моменти!

      Изтриване
  4. Лети невероятна е и рецептичката и снимката!
    За другото не се кахъри, наречи го за баба си!
    Много ми хареса поста ти, само да се беше сетила да снимаш падналотооо...:)))
    Целувам те и хубав неделен ден:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, наистина сега като казваш, добре е да го нарека на нея.
      А за снимката - вярно, как не се сетих! Ама тогава така ме беше яд!
      Благодаря ти!
      Хубава неделна лятна вечер!

      Изтриване
  5. Много ме развесели, за съжаление не сте хапнали, но ми се струва, че това ще е ястието, което ще направя още утре! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка, надявам се да ти хареса! И дръж подноса здраво :)
      Поздрав и шарени летни дни!

      Изтриване
  6. Еее, чак на мен ми докривя, че такава съдба е сполетяла това вкусно нещенце:(((
    Обаче, понякога това нахъсва повече :Р трябва да му се реваншираме на тортиното!!!
    Хубава неделя, Лети :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ДИве, готвя му аз реванш и още как :))
      Хубава и дано по-прохладна неделна вечер!

      Изтриване
  7. Лети, всеки е имал гафове в кухнята, особено такива с чупене на съдове! Поне можеш да си сигурна, че тортиното е било вкусно!:) Не съжалявай за подноса, може би баба ти е искала да ти каже, че скоро ще ти се случи нещо прекрасно! А и ще го имаш за спомен на снимки! Хубава неделна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, така е наистина! Дано да си права, за скорошната хубава случка. не ми е хрумвало да погледна нещата така.
      Благодаря ти от сърце!
      Хубава неделна вечер!

      Изтриване
  8. Ох,Лети,много вкусно изглежда!Чудесно предложение с продукти от любимата италианска кухня!Ще се опита задължително!Жалко,че не сте го похапнали..И аз имах подобен гаф с огретен от картофи и сметана-обърнах го целия на пода...позната емоция...то като се разтече...но не се счупи съда-беше глинен и го ползвах за първи път-доплака ми се и на мен,но поне се успокоих,че остана цял.А колкото до твоя-бъди сигурна,че счупеното стъкло ще ти донесе щастие,някоя хубава случка.Може после да ни я споделиш!:P
    Поздрави и успешна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ти, Диди! Дано наистина счупеното ми донесе нещо хубаво.
    Сърдечен поздрав и много усмихнати дни през новата седмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Разкошно е, изглежда толкова апетитно! Със сигурност ще го повториш, а и ние:)! Счупеното наистина е на късмет и ти го пожелавам от сърце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, много Candy! Надявам се наистина на късмет :)
      Сърдечен поздрав и хубава да е за теб новата седмица!

      Изтриване
  11. Направих го това тортино и много се хареса у дома! Благодаря ти, Лети! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ДИве, много се радвам, че се е харесало! Явно при вас е минало без проишествия от гореописания вид :))
      Благодаря ти, мила!
      Голяма прегръдка!

      Изтриване
  12. Такова прекрасно нещо, ще си го направим разбира се!Ще гледам да презскоча изтърването на пода само.А ти не тъгувай Лети!Някой е бил много гладен, така казвам аз при подобни ситуации.Направила си страхотни снимки!
    Слънчево топъл поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да ти хареса! А падането непременно се пропуска, не е по рецепта, това беше волно изпълнение :))
      Сърдечен поздрав и хубави почивни дни!

      Изтриване
  13. Отбелязвам го. Задължително!
    Изглежда невероятно, а по съставки е точно по мой вкус. Благодаря, че го сподели.
    Жалко за подносчето, но здраве да е!

    ОтговорИзтриване
  14. Здраве да е, наистина, примирих се вече, макар че ми беше скъп спомен.
    Да ти е сладко, ако решиш да го приготвиш :)
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  15. Лети, идвам с благодарност за отличната рецепта! :*
    Гласих се да оставя коментар още щом я видях, но умишлено изчаках, за да я направя и да дам конкретни отзиви. Днес я опитахме за обяд и толкоз ни се услади, че ще се повтори в най-скоро време (за два дни ни стигат толкоз патладжани ;) ) Дори впечатли синът ми, който със зор слага от тях в уста. Благодаря ти, мила!
    А гафа, който ти се е случил, май наистина не е бил случаен. Не вярвам в случайности! Миналото лято правих сладоледена торта. Тръгнахме на гости, с кола бяхме, на 5 минути път от нас и цялата потече, направо си изтече за това време. А беше дълбоко замразена и я извадих секунди преди да излезем. Ама как я ядоха децата там - с лъжички, директно от подноса - много мила картинка, макар че умрях от срам!
    Поздрави и усмихната седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, да знаеш колко ме зарадва! Много ми е драго, когато някоя рецепта се усладила така.Благодаря ти от сърце и за доверието и за хубавите думи!
      А за гафовете - наистина се случват такива неща, случайно или не. Случката със сладоледената торта, също е ужас, ама поне децата са успели да я похапнат - разтопена или не и им се е усладила :)
      Поздрави и чудесна да е седмицата и за теб!

      Изтриване