понеделник, 18 февруари 2013 г.

Лингуини карбонара и фонтаните на Рим / Linguine alla carbonara


     
      Днес искам да споделя с вас рецепта за паста ала карбонара и тъй като това е рецепта от региона на Лацио, ще разнообразя публикацията с една поредица от снимки на някои от красивите римски фонтани. Те са едно от многото неща във вечния град, които го правят така магнетичен и неповторим, така великолепен и царствен. Описанието на впечатленията ми от Рим би отнело доста дълги страници, затова оставям този въпрос и се връщам на рецептата "ала карбонара".
      Ястието се приготвя обикновено със спагети, но също може да се  използват и букатини или фетучини. Аз съм го правила и със спагети, и с фетучини, а днешната версия направих с лингуини. В класическата рецепта се включват бекон (guanciale или pancetta, но вие може да го заместите и с друг), яйца, сирене пекорино (Pecorino Romano) или пармезан (Parmigiano-Reggiano) и черен пипер.
     Има различни варианти на паста ала карбонара - в някои се използват цели яйца, в други само жълтъци, в някои се слага и готварска сметана, а в други изобщо не се използва, има варианти, които включват 1-2 скилидки чесън, а съм чувала, че има дори и вегетариански варианти (но нямам представа какво ли ще представляват тези вегетариански версии).
     Надявам се рецептата, която аз харесвам, да допадне и на вас.



Лингуини карбонара / Linguine alla carbonara


Продукти:

1 пакет  лингуини (оригиналната рецепта е със спагети, а може да използвате и фетучини),
2 с.л. зехтин,
250 ml готварска сметана,
3 жълтъка,
150-200 гр. бекон,
70 гр. прясно настъргано сирене пекорино или пармезан,
сол и черен пипер на вкус

още настъргано сирене пекорино (или пармезан) за поръсване при сервиране 


   Начин на приготвяне:
   Сварете лингуините във вряща подсолена вода, според указанията на опаковката.
   Отделете  50 мл. от водата, в която са се варили.
   Отцедете добре лингуините от водата и ги върнете в тенджерата.
   Загрейте 2 с.л. зехтин в тиган на котлона, прибавете нарязания бекон и запържете за няколко минути. Прибавете го в тенджерата със лингуините и разбъркайте. Дръжте пастата топла, докато приготвяте соса.
   Разбийте с вилица жълтъците, прибавете сметаната, 50 мл. от водата, в която са се варили спагетите, сиренето пекорино (или пармезан), сол и черен пипер на вкус и разбъркайте добре. Изсипете сместа в тенджерка и бъркайте на слаб огън, докато започне да се сгъстява. Сместа не трябва да кипва, не трябва да ври, защото сметаната се отделя и жълтъците се пресичат. Поддържането на сместа гореща, без да завира е достатъчно за да минат жълтъците термична обработка и соса да се сгъсти.
  След като е готов, сосът внимателно се обърква с лингуините.
  Сипете готовата паста в порционни чинии и сервирайте веднага.















26 коментара:

  1. За мен едни вегетариански, моля!:)
    Лети, благодаря за вкусната разходка!
    Желая ти приятна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, при вегетарианския вариант бекона се замества с тиквички. Някои вегетарианци не консумират млечни продукти и яйца, за тях и този вариант с тиквичките е неприложим, но за тези, които изключват само месото е много добър.
      Благодаря ти!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  2. Голяма красота... И с ястието, и със снимките - вече направо съм в Италия
    Поздрави, Лети!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, благодаря ти! Радвам се, че ти харесва :)
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Великолепни снимки и подобаващо кулинарно изкушение, Лети!
    Спомени, емоции и преживявания -
    благодаря за споделеното, ще очаквам и твоите впечатления.
    Сърдечни поздрави и усмихната нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, благодаря ти от сърце!
      Поздрави и хубави да са за теб дните от тази седмица!

      Изтриване
  4. Лети, страхотни лингуини и чудесни снимки! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много, Дани!
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  5. Много апетитна порция , Лети!
    И отново чудни снимки от Италия :) Добр ече си ти, да ме разведеш там :)
    Поздрави и хубава нова седмица да ти е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Пепинко! То няма как снимките от Италия да не станат чудни, защото красотите са на всяка крачка.
      Цветна седмица!

      Изтриване
  6. Красота, и пастата, и виртуалната разходка, Вили! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ева, за хубавите думи!
      Поздрави и усмихнат ден от мен!

      Изтриване
  7. Lety,рецептата ти е прекрасна , а снимките чудесни!Много красота има във вечния град и ти си успяла да я уловиш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня, благодаря ти от сърце!
      Хубав и цветен ден!

      Изтриване
  8. Лети, обожавам Рим, била съм на всички фонтани от снимките. Обожавам и паста. Благодаря за рецептата. Много красиви снимки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Невероятен град, наистина! Нищо чудно, че прозвището му е "вечен"!
      Благодаря ти, Ани!
      Поздрави!

      Изтриване
  9. Ах,Лети,тази фонтанена фиеста ми дойде направо по поръчка!Търпение нямам вече да ги зърна и аз,благодаря ти!
    Пастата е великолепна и много вкусна!Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. роси, на живо са още по-вълшебни, пък и не само фонтаните са това, което прави града магнетичен!
      Благодаря ти!
      Прегръдки!

      Изтриване
  10. Вкусно и красиво:) Пастата вкусна а разходката беше удоволствие за мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти!
      Пастата не знам, ама фонтаните просто не могат да оставят никой човек равнодушен, прелестни са.

      Изтриване
  11. Прекрасна асоциация се е получила с лингуините и водопадите.
    Лети, царица си на италианската кухня.
    С поздрав от Кулата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вещичке, благодаря ти! Много се радвам, че публикацията ти харесва :)
      Честно, не съм целяла подобна алюзия, съвсем случайно се е получило. Не бях забелязала, докато на теб и Инчето не ви направи впечатление.
      Сърдечен поздрав!

      Изтриване
  12. Много вкусно изглеждат и някак точно асоциация на фонтани предизвикват :)
    Благодаря и аз за водната разходка :)

    Усмихната вечер :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Инче! вие с Вещичката сте се наговорили сякаш. Не бях се сетила за подобна асоциация, не съм целяла, ама сега като казваш, гледам, че наистина така е :)
      Хубаво утре!

      Изтриване
  13. Точно с тези съставки правя и аз карбонара :)Само пекориното не ми е познато:)
    Много, много любимо ястие, а при теб поднесено и много изкушаващо и красиво:)
    Прекрасни снимки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дари!
      Има пекорино в Метро. Постарах се колкото мога да се приближа до оригинала, ама колкото и да се старая, уникалния вкус, дето на италианска земя го опитах, не мога да го докарам.

      Изтриване