четвъртък, 30 юни 2011 г.

Пълнени домати - лесно и вкусно и снимки от Кавала



Първо ще ви дам рецептата за ей тези доматки, макар че рецепта е силно казано. После ще ви омайвам с гледки като тази:



Първо готвенето :)
Сигурно има моменти, в които ви се хапва вкусно, но искате нещо лесно за приготвяне или пък, ще имате гости и ви трябва нещо не много сложно, лесно и бързо. Ето един вариант на пълнени домати, който може да бъде успешна салата или предястие.
Идеята и вдъхновението, дойдоха от големия Жак Пепен. Проблема беше, че гледах предаването отдавна, а някъде съм загубила листчето с рецептата. Така че, започнах да приготвям по бледи спомени и накрая го ударих на импровизация. :)) Може и да не си спомням много добре точните съставки, обаче си спомням репликата на Пепен, която беше в смисъл - просто да разгледаме какво има в хладилника и да съчетаем наличностите подходящо. Та точно това и направих и аз :)

(А ето линк, към друга публикация в блога, където може да намерите още един вариант за пълнени домати, както и различни кулинарни предложения за лятно парти)



Продукти:

Посочвам ориентировъчни количества, защото всичко зависи от големината на доматите и колко броя искате да напълните.

около 10-тина доматчета (големина колкото бебешко юмруче) + още 2 за пълнежа,
8-10 черни маслини,
8-10 зелени маслини,
1 глава червен лук,
2-3 стръка зелен лук,
ситно нарязан пресен босилек,
ситно нарязана 1/2 връзка магданоз,
не много солено бяло саламурено сирене, нарязано на малки кубчета

около 4 с.л. зехтин,
прясно изцеден сок на 1 лимон



Отрежете "капачета" на добре измитите доматчета и внимателно издълбайте вътрешността. Отделете си я, за да я използвате за друго.
Издълбаните доматчета обърнете с отвора надолу и ги оставете така, докато приготвяте пълнежа.
Нарежете маслините и ги сложете в купа.
Прибавете към тях нарязания червен лук и ситно нарязания зелен лук.
Добавете магданоза и босилека.
Разбъркайте добре съдържанието на купата.
Накрая добавете 2-те доматки, нарязани на по-малки парченца и кубчетата сирене. Разбъркайте внимателно, за да не се натроши сиренето.
Напълнете доматчетата с плънката и ги подредете в чиния за сервиране.
В купичка, смесете зехтина и лимоновия сок и с тел за разбиване или вилица, разбийте добре сместа. може да регулирате количеството на лимоновия сок, според предпочитанията си.
Непосредствено преди сервиране, излейте по 1-2 ч.л. от така приготвения дресинг върху всяко доматче.

Уверявам ви, че прекрасно вървят с узо или ако не обичате анасонови напитки - чаша добре изстудено бяло вино.
Предлагам ги в компанията на няколко повдигащи настроението снимки от Кавала, които направих преди няколко дни :) За разлика от тези на доматките, където се поизложих с фотографски умения, тези мисля, че може да ви харесат повече :)) Нарочно не избрах снимки на забележителности, които могат да се видят във всеки пътеводител, а просто красиви гледки от това прекрасно място.






















25 коментара:

  1. Не е честно да ни разконцентрираш с такива гледки :) Някои хора са на работа, където през прозореца се виждат само бетон, тухли и прането на съседа, а обяда е химера. Шегата настрана. Снимките са страхотни и пълни с мечтание по морето. А доматите са много идейни - ще си разгледам и аз хладилника тази вечер. Хубав ден Лети!

    ОтговорИзтриване
  2. Lety, прекрасните са ти доматки и снимките от Кавала. Уж съм на морето, а ти завидях благородно за тази красота :)) Тази седмица и аз правих пълнени домати, голяма вкусотия... :) В най-скоро ще пробваме и твоите и ще споделя отзиви! Хубав ден и слънце!

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасни снимки! И рецептата ми хареса, и снимките на доматките :)Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Вкусни доматки и невероятни снимки!

    ОтговорИзтриване
  5. Лети, абсолютно съм сигурна, че доматките са се получили невероятно вкусни, но бързам да ти благодаря първо за снимките - прекрасни са! Пренесох се мигом там, сред плясъка на морските вълни и белокаменните зидове! Като магия!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Лети, доматките ти са толкова апетитни, че ми идва да си похапна от монитора!
    А снимките от Кавала са прекрасни :)
    Прегръдки и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
  7. Лети, прекрасни снимки, добре ме настроиха за предстоящото посрещане на 1 юли довечера. Аз харесвам повече Гърция по на юг, всъщност цялата я харесвам, макар че много ме яд на тях тия дни....пък съм и с дядо грък уж!
    Доматките са чудни също, добро попадение за лятото!
    Слънчево и усмихнато настроение!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  8. Летиии, отново не мога да се концентрирам дали първо прелестните снимки да разгледам или да прочета рецептата за поредната вкусотийка! Доматчетата са точно по мой вкус и изглеждат СУПЕР! Непременно ще опитам рецептата.
    А снимките от Кавала са уникални. Имаш прекрасен фотографски усет :)
    Поздрави от мен. :)

    ПП. Възможно е 2 пъти да съм публикувала този коментар, за което моля да ме извиниш. ;)

    ОтговорИзтриване
  9. Ех, че красиво, Лети!
    Изкушаващи доматки и очарователната Кавала - все неща, които харесвам.
    Благодаря за удоволствието,
    поздрави и усмихнато лято, Диана

    ОтговорИзтриване
  10. Лети, много приятна рецепта.
    Харесвам Кавала и по-точно околностите. Едно лято цели 4 пъти ходихме за по 3-4 дни в едно селце Неа Ираклица, близо до Кавала. Изнамерихме един плаж без спомен от туристи и си изкарахме просто вълшебно :)
    Благодаря, че ми го припомни :)
    Хубав край на седмицата от мен!

    ОтговорИзтриване
  11. Вили, невероятна наслада за всички сетива си показала! Благодаря ти за свежия морски жриз и вкусната рецепта!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Габи,
    Радвам се че съм внесла поне малко аромат на море всред бетонната джунгла :)
    Благодаря ти!
    Хубав край на седмицата и чудесен уикенд!

    Таня,
    Благодаря ти!
    А каква е твоята рецепта за пълнени доматки, аз обичам да опитвам различни версии :)
    Хубави летни дни!

    Катя,
    Сърдечно благодаря!
    Пожелавам ти хубав петък и чудесни почивни дни!

    Траяна,
    Благодаря ти за хубавите думи!
    Сърдечен поздрав!

    Мариета,
    Радвам се, че снимките предизвикаха такива приятни емоции :)
    Аз ти благодаря за хубавите думи!
    Поздрав и пожелание за хубав край на седмицата и чудесна почивка!

    Дани,
    Благодаря ти! Радвам се, че ти харесаха.
    Хубав петък и чудесен уикенд!

    Мария, привет!
    И аз обичам Гърция и съм с баба гъркиня (съвсем не наужким, а абсолютно наистина), ама и мен ме е яд напоследък :)
    Благодаря ти и чакам втората част на пътеписа за Прага, разказваш много увлекателно.
    Прегръдка!

    Вили,
    Благодаря ти за милите думи! Много се радвам, че снимките ти харесват, а доматките предполагам, че ще ти допаднат - Жак Пепен си е Жак Пепен и като магьосник от нищо прави чудеса в кухнята :)
    Поздрав и прекрасни летни дни!

    Диди,
    Благодаря ти много!
    Радвам се, че мога да върна поне частичка от удоволствието, което всеки път ми доставя посещението на твоите странички.
    Сърдечен поздрав и хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Зори,
    Благодаря ти!
    Каних се да остана повече от един ден в Кавала, но ме стреснаха стачките. Така, че акостирах в Чепеларе и не съжалявам, защото изкарах повече от приятно - обичам Родопите. А иначе се канехме да поостанем в Керамоти, но...следващия път. А аз ще поразгледам за това селце което спомена, току виж съм сменила посоката, защото безлюден плаж и спокойствие звучи обещаващо.
    Поздрав и пожелание за чудесни летни дни!

    Ева,
    Сърдечно благодаря!
    Много се радвам, че ти е харесало!
    Поздрав и пожелание за хубав петък и чудесен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  14. Лети, много благодаря за вкусното предложение, но още повече благодаря за красивите гледки от Кавала, не съм била никога там :) Поздрави и много хубав уикенд ти пожелавам! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Доматките са супер предложение за сезона,Лети!Подобни,но с натрошено сиренце си прави дъщеря ми много често!
    А снимките от Кавала действат много тонизиращо в навечерието на уикенда!

    С пожелание за хубава почивка!

    ОтговорИзтриване
  16. Ева,
    Заслужава си да се отиде и да се види.
    Благодаря ти!
    чудесен уикенд и на теб! :)

    Еликсир,
    Радвам се, че снимките въздействат така :)
    Сърдечно благодаря!
    Хубави почивни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
  17. Лети, много вкусна ми изглежда салатата с пълнените домати, а и снимките от Кавала много й подхождат. Сигурно сте си изкарали хубаво там. Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  18. Чудесни морски снимки, поднесени с много хубава салатка :)
    С пожелание скоро да се върнеш пак на това чудесно място :)

    ОтговорИзтриване
  19. Предложението е прието
    и е прелестно морето,
    на терасата, с доматки,
    бяло вино, разни ядки
    мога даже да приема,
    лятото на посещение! ;)(

    поздрави, Лети, за твоите рецепти и снимки

    ОтговорИзтриване
  20. Много вкусна импровизация с домати, Лети!! А снимките от Кавала са просто супер - искам и аз на морееееее :))

    ОтговорИзтриване
  21. Мира,
    Инче,
    Марта,
    Мина,
    Благодаря ви много! :)
    Радвам се, че снимките ви харесаха. Трябва да призная, че отвреме навреме пак си ги разглеждам за развеселяване от ежедневието и релакс.
    Поздрав и пожелание за много лятно, цветно и ваканционно настроение, защото с него дори и в бетонната джунгла е по-лесно.

    ОтговорИзтриване
  22. Ехааааа, каква красота!
    Лети, благородно ти завиждам, че си посетила такива красиви местенца! Радвам се, че си ги запечатала и ги споделяш с нас.
    Доматките също са красиви :))

    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  23. Ели,
    Благодаря ти много!
    Сърдечен поздрав и цветно настроение!

    ОтговорИзтриване
  24. прекрасни са тези пълнени домати, толкова лесно и вкусно летно ястие, сминките са великолепни - мерси че ги споделихте тук с всички нас - поздрави и до скоро и лек ден на всички

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за хубавите думи!
      Сърдечен поздрав и хубави летни дни!

      Изтриване