петък, 27 юни 2014 г.

Продуктите, с които обичам да готвя: Подправки

   Преди време бях открила нова рубрика в блога - "Продуктите, с които обичам да готвя". Първопричината за нея е, че често ми задават въпроси откъде купувам даден продукт, кой от многото на пазара използвам, откъде се снабдявам с това или онова. Ето защо, реших в специална рубрика да споделям продукти от които съм много доволна и които присъстват непрекъснато в моята кухня.
   Днес е ред на някои подправки. Аз съм много придирчива към подправките, тъй като те са изключително важни за вкуса на ястията. Некачествената подправка може да съсипе вкуса и на най-прекрасното ястие. Особени проблеми имах с червения пипер, но най накрая си открих хубав и сега си ползвам него. Продукт е на една компания от Стара Загора - "Шидеров", има сладък и лют.


    Ползвам също и техния босилек, мащерка и чубрица.


   Друг хубав техен продукт е "Зеленчукова подправка". Когато готвя не обичам да използвам бульон от кубче, пълен е с разни "Е"-та. В тази подправка обаче, няма ароматизатори, стабилизатори, а също и сол. Представлява зеленчуци, които са изсушени и стрити. Така че, ако човек няма подръка истински, домашно приготвен зеленчуков бульон, а рецептата непременно налага използването му, може да замести с тази подправка.
   Има и още видове подправки на "Шидеров" на пазара, но аз ви показвам онези от тях, които трайно са се установили в моята кухня.


   

8 коментара:

  1. Да, Лети, и в моята кухня е така с подправките :D


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така си е! Много са важни и човек трябва да внимава какво купува.
      Сърдечни морски поздрави!

      Изтриване
  2. За първи път ги виждам, Лети, ще се поинтересувам, благодаря за информацията.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ти харесат, особено червения пипер!
      сърдечен поздрав!

      Изтриване
  3. Сигурно са хубави тези подправки, установила съм, че различни по-малки местни производители често предлагат по-добри продукти от големите компании. Но за съжаление продуктите на местния производител Шидеров все още не могат да се намерят в софийските магазини, :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами оказа се, че не е никак малък производител. Влизах им в сайта - имат дистрибуция в Стара Загора, Русе, Варна, Добрич, Казанлък, Троян, Ловеч, Плевен, Севлиево, Велико Търново, Червен бряг, Тетевен, Тополовград, Момочилград, Кърджали, Хасково, Нова Загора, Ямбол, Пловдив и Бургас. За съжаление наистина не виждам София да е спомената на страницата им. Тук във Варна има на много места, предимно в по-малки магазини и вериги. В големите хипермаркети ги няма, предполагам причината е в начина на търговия на хипермаркетите.
      Поздрави, Катарина!

      Изтриване
  4. Лети, чудесна идея за тази рубрика! Наистина подправките трябва да са качествени. Ползвала съм на тази фирма червеният пипер, но не и сушените зеленчуци. Ще ги опитам.
    Благодаря, че сподели! хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, радвам се, че идеята ти допада! На мен би ми било полезно да научавам подобни неща от "колеги" блогъри :-)
      Хубава нова седмица!

      Изтриване