петък, 25 ноември 2011 г.

Питки охлювчета със сирене и кашкавал



Напоследък не ми остава много време за блогърстване, но това не означава, че вкъщи не се готви :) Снимките кротичко си седят в компютъра, рецептите също и ме чакат.
Днес ще ви покажа, една вкусна закуска - питки охлювчета със сирене и кашкавал. Рецептата не е сложна за изпълнение, а за тези от вас, които имат домашни хлебопекарни ще бъде още по-лесно, защото могат да си замесят тестото вътре и после само да оформят.
Крайният резултат е вкусни, пухкави закуски. Всъщност ние си ги хапнахме на вечеря, заедно с кисело мляко, но независимо дали ги ядете сутрин за закуска, следобед или пък на вечеря - надявам се да ви харесат.
Поднасям своите извинения за качеството на снимките, но този път снимах вечер, на изкуствена светлина и преди чудесната Лулу да разкаже как се правят хубави снимки при такива условия (за обясненията й по темата вижте тук ). Руми (Лулу), благодаря ти, ще се опитам да използвам обясненията следващия път!
Сега, към рецептата :

Питки охлювчета със сирене и кашкавал

Продукти:

270 мл. прясно мляко,
60 гр. масло (разтопено, но не горещо),
9 гр. сол (1 1/2 ч.л. от мерителните на хлебопекарната),
26 гр. захар (2 с.л. от мерителните на хлебопекарната),
1 яйце (средна големина), леко разбито с вилица,
15 гр. прясна мая за хляб,
около 500 гр. бяло брашно

за плънката: около 2 с.л. разтопено масло, натрошено сирене, настърган кашкавал, белтъка на 1 яйце
за намазване на питките отгоре: жълтъка на 1 яйце + 1 с.л. вода

Ако ще приготвяте питките с помоща на хлебопекарната, трябва да действате по следния начин:
Пресейте брашното.
Затоплете леко (до телесна температура) половината от млякото. Сложете в купичка 1 с.л. брашно, прибавете с бъркане затопленото мляко, добавете маята и разбъркайте, за да се разтвори. Накрая сложете и щипка от захарта и разбъркайте. Покрийте купичката с фолио за свежо съхранение и оставете маята да се активира (да шупне).
След като маята шупне, изсипете в хлебопекарната леко разбитото с вилица яйце (трябва да е със стайна температура), разтопеното масло, останалото прясно мляко, солта, захарта, шупналата мая, пресятото брашно. Сложете продуктите в посочената последователност. Пуснете хлебопекарната на основната програма. Оставете я да меси 20 минути. След звуковия сигнал, спрете хлебопекарната и извадете тестото върху леко поръсен с брашно плот. Ако се налага може да доомесите с мъничко брашно. Целта е да се получи меко тесто. При мен не се наложи доомесване, хлебопекарната замеси тестото с точно 500 гр. брашно и консистенцията беше отлична, но все пак знаете, че при тестото всичко е относително (примерно, заради разлика в брашното, размера на яйцето и т.н.).
Разточете тестото върху набрашнената повърхност на приблизително правоъгълен лист с дебелина около 3 мм. Намажете го с разтопеното масло.
Сложете в купичка натрошено сирене, настърган кашкавал, прибавете белтъка на 1 яйце и разбъркайте плънката добре. Поръсете с нея разточения лист.
Завийте тестото на стегнато руло, откъм широката част на правоъгълника. Притиснете го леко и го пооформете с ръце - трябва да сте получили дълго руло с диаметър около 5-6 см.
С остър нож нарежете рулото на шайби с дебелина около 3 см. Получените охлювчета подредете върху тавата от фурната, застлана с хартия за печене, на разстояние едно от друго. Покрийте ги (аз използвам за целта друг лист хартия за печене) и оставете на топло да втасат. За да улесня и ускоря втасването, загрявам фурната до 40 градуса и ги оставям да втасат вътре.
След като втасат, разбийте с вилица жълтъка на яйцето с 1 с.л. вода и намажете охлювчетата. Печете в предварително загрята до 180 градуса фурна, докато бухнат и станат затисто кафяви или докато дървено шишче боднато в питките излезе без полепнали трохи.
Въпреки пространните обяснения, всъщност нещата са прости. Хлебопекарната свършва основната работа, а вие само разточвате, ръсите с плънката, завивате и печете.

Ако замесвате тестото без помоща на хлебопекарна, действайте по следния начин:
Активирайте маята по гореописания начин.
Пресейте брашното и солта в купа, направете кладенче, изсипете разбитото с вилица яйце, млякото, разтопеното масло, захарта и шупналата мая. Бъркайте отначало с дървена лъжица, после пренесете върху плота и доомесете.
На мен лично, обаче, ми е по-удобен друг начин - активирам маята, изсипвам в купа течните съставки, захарта и шупналата мая и после започвам върху тях да пресявам брашното, като бъркам с дървена лъжица. Когато тестото започне да се събира на топка около лъжицата, пренасям на набрашнен плот и доомесвам.
Който и от двата начина да се избере, целта ви е меко, еластично тесто. Оставете го да почине за 10 минутки, след което процедирайте по гореописания начин за разточването, оформянето, втасването и печенето.



А сега, ще изкажа доста закъснели благодарности, към дамите, които бяха така мили, да ми дарят тези награди. Благодаря ви за вниманието!
Няма да ги раздавам и аз, защото повечето от приятелите-блогъри вече ги имат :)

Благодаря ти от сърце Мони за тази прекрасна, синя и нежна награда:



Благодаря ти сърдечно, Еликсирче, за тази интересна, закачлива и приятелска награда:



Благодаря ти от сърце, Инче, за този жест на внимание:



Благодаря ти, скъпа Габи, за това изобилие от чудесни награди:






Благодаря ти сърдечно, ByBy за тази чудесна награда-предизвикателство и за вниманието към мен:


Аз вече участвах веднъж в това предизвикателство и предадох наградата, затова няма да го правя пак. Това, че я получавам повторно, обаче, не означава, че стойността й намалява в моите очи, точно обратното - поласкана съм двойно.

Благодаря ви приятели!

26 коментара:

  1. Лети,
    смея да твърдя, че въпреки оскъдната светлина, снимките ти са също толкова изкущаващи, както и денем;-)
    Тези охлювчета са просто чудесни с радост бих "ударила" едно айрянче с тях за закуска или просто похапване през целия ден:-)

    ОтговорИзтриване
  2. Лети,сладко не обичам много,но като видя нещо тестено и солено...очите ми станаха като питки охлювчета:)))
    Много са хубави,а звучат така вкосно,че скоро ще се правят!
    Пожелавам ти един прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Лети, охлювчетата са разкошни. Много ме улеснява хлебопекарната за месене, ще се възползвам!

    ОтговорИзтриване
  4. Лети , охлювчетата са чудесни ! Много ми допадна рецептата ,не ми се вижда и трудна :) ( не си падам много по месенето :).Кашкавал няма тук ,но мисля че скаморцата се доближава до вкуса на кашкавала та ще опитам с нея ....надявам се да се получи :))...Чао и лек петък :) ! Хубав уикенд :) !

    ОтговорИзтриване
  5. Изглеждат прекрасно, особено тези на втората снимка! Ще чакаме и следващите ти предложения, когато се поосвободиш и намериш време за тази работа, защото и това си иска време.

    И честити награди, Лети! :)
    Хубав петък :)

    ОтговорИзтриване
  6. Лети, мила, честити награди! А с тези прекрасни охлювчета мисля да се сприятелим през почивните дни :)Тъкмо имам повод да извадя от забвение хлебопекарната. Хубави и усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Лети, фантастични изглеждат тези питки охлювчета, много ще се харесат на децата :) Чудни снимки!
    Честити награди и още много ти пожелавам!
    Прегръдки и много хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Лети,липсваше ми,но ето че се появяваш с разкошни хлебчета!Ще направя и аз такива охлювчета обезателно и то съвсем скоро!Нещо подобно ми се въртеше в главата,а ето че ти съвсем ме убеди!
    А сега отивам при Руми да видя съветите й,че тези вечерни снимки са си истинско изпитание.

    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасно изглеждат питките, Лети!
    Мно0го ми харесват като тесто, плънка и форма, снимките - също, дори и при изкуствена светлина!
    Честити награди и ново попълнение на колекцията!
    Сърдечни поздрави и хубав петък, Диана

    ОтговорИзтриване
  10. Ooo, много, много апетитно изглеждат, Лети! :) Разкош!

    ОтговорИзтриване
  11. Мъхче,
    благодаря ти!
    Придружени с айрянче, наистина питките ще са чудни!
    А за снимките, друго са си дневните, но щом казваш, че и тези стават ще се примиря, че няма накъде много рано се стъмва вече :)
    Поздрав!

    Кате,
    благодаря ти!
    Дано да ти харесат :) И аз съм така със солени тестени вкусотийки, не мога да им устоя.
    Поздрав и хубав уикенд!

    Марияна,
    дано ти харесат!
    С помоща на хлебопекарната ще станат много лесно :)
    Благодаря ти!
    Поздрав и хубави почивни дни!

    Ивана,
    благодаря ти сърдечно!
    Наистина рецептата не е трудна, а съм сигурна, че и със скаморца ще станат хубави, ако не и по-добре даже.
    Поздрав и чудесни почивни дни!

    Инче,
    благодаря ти!
    Надявам се скоро да се намери време, че то готвенето не е нищо в сравнение с подбора на снимките, обработката, писането на рецептата - те ме бавят пет пъти повече :)
    Поздрав и уютен уикенд!

    Габи,
    благодаря ти!
    Много ще се радвам да се получат и да ти се харесат тези охлювчета, ще чакам отзиви :)
    Прегръдка и хубави почивни дни!

    Евка,
    моите бандитчета също ги харесаха :)
    Благодаря ти за хубавия коментар!
    Хубав и спокоен уикенд!

    Роси,
    благодаря ти мила!
    Ще се радвам да видя и твоя вариант, че да обменим идеи.
    А Руми, много хубаво е обяснила, сега обаче остава да се справя на практика, което ми се струва трудничко :)
    Прегръдка и чудесни почивни дни!

    Диди,
    много благодаря! Радвам се, че ти харесват, наистина тестото се получи чудесно. Аз се бях засилила да го правя на хляб, но като видях прекрасната му консистенция реших да го направя на закуски.
    Поздрав и чудесни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. Вили,
    благодаря ти за хубавата оценка!
    Поздрав и пожелание за чудесен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  13. Лети, ако знаеш как ми се хапва точно нещо такова - тестено и солено! Много са апетитни!
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  14. Лети, всичко е чудесно :)
    Толкова е апетитна първата снимка...
    А и аз меся всякакво тесто в машина и после оформям!
    Прегръдки и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  15. Много вкусничко изглеждат питчиците! Определено ще пробвам тази рецепта! Обожавам всичко, що е от тесто:)Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  16. Прекрасни са твоите охлювчета! И аз ги правя, децата ги обожават:) Честити магради, напълно заслужени са!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  17. Мммм... чудни :) ще ги направя скоро за закуска :)

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотни охлювчета, лети, и честита поредица награди, напълно заслужени!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  19. Страхотни са тези питка и така ми се приядоха... мале, мале:))))
    Погледнах и статията за снимките. Аз снимам с един обикновен фотоапарат и снимките ми стават жълти, размазани, но ще опитам поне метода със светкавицата, пък дано се получи по-добре.
    Твоите снимки на мен ми харесват, макар и леко тъмни.:)

    ОтговорИзтриване
  20. Прекрасна публикация, Лети! Намирам идеята за чудесна!

    ОтговорИзтриване
  21. Ели,
    благодаря ти!
    Радвам се, че ти харесват, наистина стават сполучливи и децата ги обичат :)
    Сърдечен поздрав!

    Дани, благодаря!
    С машината е по-лесно, макар че понякога ми липсва и месенето с ръце и тогава запретвам ръкави :)
    Прегръдка!

    Едилина,
    аз също съм така с тестенички неща :)
    Надявам се тези охлювчета също да ти допаднат.
    Благодаря!
    Поздрав и хубава нова седмица!

    Траянка,
    благодаря ти!
    И моите дечковци ги харесват :)
    Сърдечен поздрав!

    Зори,
    благодаря ти! Надявам се да ви харесат!
    Поздрав и пожелание за чудесна седмица!

    Мариета,
    Благодаря ти от сърце!
    Прегръдка и пожелание за чудесна нова седмица!

    Кокона,
    Благодаря ти!
    Радвам се, че ти харесват :) Тестото е много сполучливо, става и на страхотен хляб :)
    Поздрав!

    Албена,
    благодаря ти от сърце!
    Радвам се, че ти харесват, дано да ти допаднат и на вкус, ако решиш да ги приготвиш.
    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  22. Лети, искам да те попитам тестото втасва ли в машината, или втасва само след оформяне
    на питките?
    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, тестото втасва само веднъж, след оформянето му. Машината само го замесва, не го оставям да втасва вътре при тази рецепта.
      Надявам се, не съм закъсняла прекалено с отговора, но напоследък заради работата съм поизоставила блогърстването :(
      Хубав уикенд и се надявам рецептата да ти хареса :)
      Прегръдки!

      Изтриване
    2. Благодаря ти, Лети и слънчеви празници!

      Изтриване
  23. Току що ги направих! Страшно лесни са, а са много вкусни!!! :))) Хиляди благодарности за споделената рецепта! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че са се получили и рецептата Ви харесва! Благодаря за доверието.
      Наистина са лесни и вкусни :)

      Сърдечен поздрав :)

      Изтриване